Niedawno wspominaliśmy o tym, że producent ze studia CD Projekt RED ujawnił, że na premierę gry Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny wyłącznie na kartach NVIDIA GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że każdy z czterech efektów, jakie pojawią się w RPG-u polskiego dewelopera, wykorzystuje API Microsoftu – DirectX Ray Tracing (DXR), które będzie obsługiwane przez nadchodzące karty graficzne AMD Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT i RX 6800. AMD ujawniło w oficjalnym komunikacie prasowym, że wszystkie wykorzystujące technikę śledzenia promieni tytuły oparte na branżowych standardach, włączając to DXR i nadchodzący Vulkan Ray Tracing API, będą obsługiwane przez ich układy. NVIDIA oficjalnie potwierdziła, że nie będzie w żadnym stopniu blokować ray tracingu w nadchodzącym Cyberpunku 2077.
Wbrew temu, co twierdziło studio CD Projekt RED, NVIDIA potwierdziła, że ray tracing w grze Cyberpunk 2077 będzie działać na każdej karcie graficznej obsługującej API DXR, a więc także na Radeonach z serii RX 6000.
Cyberpunk 2077 – ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX
Wieści z obozu CD Projekt RED mogły sugerować, że ewentualna blokada ray tracingu dla konkurencyjnych kart może wynikać z jakiejś umowy pomiędzy polskim studiem a NVIDIĄ. Nic bardziej mylnego – Zieloni zaprzeczyli temu, ujawniając, że „nic, co jest powiązane z ray tracingiem w Cyberpunku 2077, nie należy do NVIDII”, więc obsługa techniki śledzenia promieni w tej grze na kartach Radeon RX 6000 jest zależna od AMD. Cyberpunk 2077 nie zalicza się do wyjątków – są nimi jedynie JX3, Wolfenstein: Youngblood i Quake 2 RTX, które wykorzystują autorskie rozszerzenia Zielonych, aczkolwiek ostatni tytuł doczekał się wersji opartej na rozszerzeniu Vulkan KHR ray tracing, więc po odpowiednich sterownikach AMD nie powinno być problemu z działaniem ray tracingu w tym kultowym FPS-ie na kartach Radeon RX 6000.
Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę
Obsługa obsługą, ale osobną kwestią pozostaje wydajność na układach AMD, które pojawią się 18 listopada (RX 6800 XT i RX 6800) i 8 grudnia (RX 6900 XT). Wszak ray tracing w Cyberpunku 2077 był optymalizowany pod GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że RPG wyjdzie po premierze Radeonów RX 6000, to studio ma obecnie inne priorytety (łatanie błędów i wersje na konsole obecnej generacji, które przyczyniły się do kolejnej obsuwy), więc raczej należy spodziewać się wyraźnie lepszego działania Cyberpunka 2077 z włączonym ray tracingiem na kartach firmy NVIDIA. O tym, jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się 10 grudnia 2020 roku (oby…).
Źródło: Wccftech, AMD
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS