Łukowica. Wczoraj przedstawiciele samorządu dokonali odbioru dwóch zadań w ramach pilotażowego projektu Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, realizowanego przez gminę Łukowica.
Innowacyjne technologie pozyskiwania energii odnawialnej w gminie Łukowica to jedna z części projekt pilotażowego Gospodarka o Obiegu Zamkniętym, realizowanego przez gminę Łukowica. Do pilotażu samorząd z Limanowszczyzny został wybrany przez Ministerstwo Środowiska jako jeden z pięciu w Polsce, ostatecznie do programu przystąpiły trzy gminy.
Budowę instalacji pompy ciepła oraz wymianę lamp wewnętrznych w Szkole Podstawowej w Łukowicy, a także budowę instalacji fotowoltaicznej w budynku gminnej stołówki i w budynku Szkoły Podstawowej w Łukowicy, zrealizowała lokalna firma Instalatorstwo Elektryczne Telemechanika Andrzej Gawrych za łączną kwotę 268 942 tys. zł
W odbiorze inwestycji uczestniczyli wójt Bogdan Łuczkowski, radni Marta Król i Janusz Mrowca, sołtys Łukowicy Henryk Dyrek oraz dyrektor ZOE Małgorzata Pogwizd.
Całe przedsięwzięcie, na które składają się trzy zadania (Segregacja odpadów w gminie Łukowica; Innowacyjna technologia pozyskania energii odnawialnej w gminie Łukowica; Edukacja społeczności lokalnej w gminie Łukowica) to koszt około 2 mln zł. Blisko połowę stanowi bezzwrotna dotacja, uczestnictwo w pilotażu wiązało się z zaciągnięciem przez samorząd pożyczek na około 1 mln zł w NFOŚiGW.
(Fot.: Bogdan Łuczkowski – Facebook)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS