W 2020 r. obserwujemy bardzo duży przyrost liczby nowych użytkowników Internetowego Konta Pacjenta (IKP) – ponad 2,65 mln osób. Tylko w ciągu dwóch tygodni zanotowaliśmy 300 tys. nowych logowań. Rekordowa liczba aktywacji jednego dnia przekroczyła 36 tys. W sumie z Internetowego Konta Pacjenta korzysta już ponad 3,5 mln Polaków.
Największą grupą użytkowników Internetowego Konta Pacjenta są osoby do 50 roku życia. Niemal 1/5 wszystkich użytkowników to seniorzy.
Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna na pacjent.gov.pl, która pozwala zarządzać sprawami zdrowotnymi całej rodziny. Na Internetowym Koncie Pacjenta szybko i bezpiecznie sprawdzisz informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która Cię do tego upoważniła. Masz do niego dostęp przez 24 godziny na dobę i bez konieczności wychodzenia z domu, co jest szczególnie ważne w dobie epidemii koronawirusa, kiedy powinniśmy ograniczać kontakty z innymi osobami.
Na IKP znajdziesz informacje o:
- wynikach testów na Covid-19 (finansowanych przez NFZ) wraz z informacją na temat czasu kwarantanny lub izolacji,
- receptach wystawionych, zrealizowanych, a także o tych, które zostały zrealizowane częściowo,
- dawkowaniu leku, który przepisał Ci lekarz,
- historii Twoich wizyt w przychodni/u lekarza,
- pomocy, jakiej Ci udzielono w ramach NFZ, a także, ile NFZ zapłacił za świadczenia,
- wystawionych e-skierowaniach na badania lub do wybranego specjalisty oraz do sanatorium, wraz z informacją o stanie ich realizacji,
- e-zwolnieniach i zaświadczeniach lekarskich wystawionych w związku z chorobą i macierzyństwem,
- historii leczenia osoby bliskiej, która Cię do tego upoważniła, a także Twojego dziecka do 18 roku życia (widoczne na koncie rodzica, który zgłosił dziecko do ubezpieczenia społecznego),
- tym, kto i kiedy zgłosił Cię do ubezpieczenia zdrowotnego, wysokości opłaconych składek czy dacie zarejestrowania ostatniej składki.
Dzięki IKP możesz:
- otrzymywać e-mailem lub SMS-em powiadomienia o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, bez konieczności wizyty osobistej w placówce. Sprawdź jak otrzymywać powiadomienia.
- zobaczyć i pobrać e-receptę i e-skierowanie wystawione przez lekarza, pielęgniarkę lub położną — zarówno po wizycie w przychodni, jak i po konsultacji online czy telefonicznej,
- upoważnić bliską osobę do dostępu do Twoich danych, załatwiania spraw w Twoim imieniu (np. do otrzymywania e-recepty, e-skierowania),
- wyrazić zgodę na określone świadczenia zdrowotne, np. inwazyjne zabiegi chirurgiczne,
- wybrać lub zmienić lekarza, pielęgniarkę i/lub położną podstawowej opieki zdrowotnej,
- udostępnić placówce medycznej lub pracownikowi medycznemu swoje e-recepty i e-skierowania, a aptece lub punktowi aptecznemu e-recepty i informacje o lekach wykupionych na receptę,
- złożyć wniosek o kartę Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
Zaloguj się na swoje Internetowe Konto Pacjenta
- Wejdź na stronę pacjent.gov.pl i zaloguj się, używając do tego profilu zaufanego. Jeżeli nie masz profilu zaufanego, możesz go założyć przez Internet (na stronie pz.gov.pl) lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej wybranych banków, albo osobiście w urzędzie np. Urzędzie Skarbowym czy oddziale ZUS/NFZ. Możesz też zalogować się przez bank PKO BP, jeśli masz konto internetowe iPKO lub Inteligo lub przez wybrany bank spółdzielczy.
- Po wyświetleniu wiadomości „Korzystaj z funkcjonalności dostępnych na Internetowym Koncie Pacjenta!” wybierz opcję „Uzupełnij dane” i wpisz swój numer telefonu i adres e-mail, aby otrzymywać e-recepty i e-skierowania przez SMS i/lub e-mail.
- Teraz już w pełni możesz korzystać z funkcjonalności, które daje Ci Internetowe Konto Pacjenta.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS