A A+ A++

Aż pięć ofert wpłynęło w ramach przetargu „zaprojektuj i wybuduj” na Węzeł Karwiny. Wszystko wskazuje na to, że wykonawcę jednej z największych gdyńskich inwestycji ostatnich lat uda się wyłonić już w pierwszym postępowaniu.

Są chętni na budowę węzła

Dokładnie w piątek, 30 października odbyło się otwarcie ofert w przetargu na Węzeł Karwiny. Swoje oferty na zaprojektowanie i wybudowanie nowoczesnego węzła przesiadkowego na południu Gdyni złożyło aż 5 wykonawców.

Komisja przetargowa w najbliższym czasie przeanalizuje wszystkie oferty i wybierze najkorzystniejszą z nich. Wszystko wskazuje na to, że przetarg uda się rozstrzygnąć już w pierwszym podejściu.

– Cieszy nas spore zainteresowanie tym postępowaniem. Kolejnym etapem jest ocena formalna ofert. Aż trzy z nich nie przekraczają zakładanego przez nas kosztorysu, co oznacza, że może uda nam się wyłonić wykonawcę za pierwszym podejściem. Dzięki temu prace związane z Węzłem Karwiny będą mogły rozpocząć się zgodnie z przyjętym przez nas harmonogramem – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Miasto na wykonanie zadania zabezpieczyło 122 mln 769 tys. zł brutto, a trzy z pięciu złożonych ofert mieszczą się w tej kwocie – to propozycje konsorcjum firm Kruszywo Sp. z o.o. i Bituminium Sp. z o.o. (91 066 707,24 zł brutto), Firmy Budowlano-Drogowej MTM SA (101 701 906,61 zł brutto) oraz STRABAG Sp. z o.o. (119 946 001,11 zł brutto). Do przetargu stanęło również konsorcjum firm Roverpol Sp. z o.o. i Rover Infraestructuras S.A., które zaoferowało realizację zadania za 145 693 500 zł brutto, oraz Budimex S.A. z ofertą opiewającą na kwotę 128 774 923,94 zł brutto. Wszyscy chętni oferują pięcioletni okres gwarancji oraz deklarują termin wykonania krótszy o 50 dni od daty 30 czerwca 2023 roku.

Nowa jakość podróżowania

Przypomnijmy, że firma, która wygra przetarg, będzie musiała zaprojektować, a następnie wybudować w ramach Węzła Karwiny m.in. nowy układ drogowy dla fragmentów ulic Wielkopolskiej, Sopockiej i Strzelców, parking typu park&ride w sąsiedztwie stacji PKM Gdynia Karwiny, nową infrastrukturę dla autobusów i trolejbusów, buspasy, nowe chodniki oraz drogi rowerowe.

– Węzeł Karwiny to inwestycja, która ułatwi przemieszczanie się mieszkańcom całej Gdyni, a w szczególności Małego Kacka, Karwin i Dąbrowy. Warto przypomnieć, że to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w naszym mieście – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

– Celem budowy węzła jest ułatwienie poruszania się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni, w tym zmiana naszych przyzwyczajeń transportowych. Chcemy, by mieszkańcy w większym stopniu korzystali z publicznych środków transportu – autobusów, kolei, a rezygnowali z samochodów. Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii – zaznacza Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Węzeł Karwiny jest inwestycją realizowaną w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) i współfinansowaną ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGdynianka finalistką Turystycznych Mistrzostw Blogerów
Następny artykułCentrum testowe COVID-19 drive-thru wydłuża godziny pracy