53 proc. Amerykanów planuje udekorować swoje domy, 46 proc. chce wyrzeźbić dynię, a 18 proc. przebrać swojego zwierzaka. Generalnie w tym roku 58 proc. mieszkańców USA planuje jakiekolwiek aktywności związane z Halloween (chociaż jednocześnie trzy czwarte Amerykanów deklarowało, że koronawirus wpłynie na ich plany). W 2020 roku wszystko ma kosztować 8 mld 50 mln dolarów. Takie dane przynosi doroczne badanie przeprowadzone przez National Retail Federation.
Halloween coraz droższe
Wydatki związane z Halloween w ostatnich latach stopniowo rosły. W kryzysowym 2009 r. Amerykanie planowali wydać 4,8 mld dol. W 2012 r. kwota skoczyła do 8 mld dol., przez trzy kolejne lata wahała się, by w 2016 r. dobić do poziomu 8,4 mld dol. W ubiegłym roku Halloween miało pochłonąć 8,8 mld dol. W bieżącym roku spadek poziomu wydatków był łatwy do przewidzenia, jednak różnica nie jest radykalna.
Pandemia i wywołany przez nią kryzys trochę jednak ostudziły zapał Ameryków do świętowania Halloween. Na pewno zmniejszy się liczba celebrujących – spadnie ze 172 do 148 milionów. Amerykańscy urzędnicy odpowiedzialni za ochronę zdrowia zresztą odradzali w tym roku organizowanie przyjęć i wydarzeń angażujących nadmierną liczbę osób.
Widać efekty tych starań. Większy odsetek Amerykanów chce w tym roku wydać pieniądze na dekorację domów, dynie i stroje dla swoich pupili. Spadnie odsetek osób, które zorganizują lub wezmą udział w okolicznościowych przyjęciach (z 32 do 22 proc. ankietowanych, licząc rok do roku). W związku z pandemią, w odwrocie będzie też tradycyjne chodzenie dzieci od domu do domu i zbieranie cukierków – pod groźbą psikusa.
Ale ci, którzy będą świętować, planują wydać średnio rekordowe 92,12 dol. (w ubiegłym roku było to 86,27 dol.). Kwota jest najwyższa od początku przeprowadzania badań w 2005 r. Planowane wydatki pokrywają się z tym, co mówią eksperci zajmujący się tematyką konsumencką oraz same firmy dostarczające różne gadżety.
Dane o sprzedaży detalicznej za sezon wakacyjny potwierdziły spowolnienie w wydatkach konsumenckich, po majowym odbiciu o blisko 20 proc. To właśnie wtedy zaczęto luzować obostrzenia w kolejnych stanach. Nie dziwi więc, że branża handlowa także w tym roku spogląda ze sporą nadzieją w stronę Halloween.
I jeszcze jedna liczba. W tym roku 30 proc. badanych planowało zrobić zakupy na Halloween w sieci. W ubiegłym roku ten odsetek wynosił 25 proc.
Halloween i specjalny strój
Prawie 70 proc. badanych dorosłych planuje w tym roku przebrać się. Wygrywa strój wiedźmy (w ten sposób planuje zaprezentować się ponad 4,6 mln osób). Na drugim miejscu jest wampir (1,7 mln), a dalej: kot (1,3 mln), Batman (1,1 mln) i duch (1 mln).
Wśród dzieci strój wiedźmy zajmuje dopiero 6. miejsce. Wygrywa księżniczka (2,7 mln). Na drugim miejscu jest Spiderman (1,8 mln), a na trzecim superbohater (1,6 mln). W dalszej kolejności są duch i Batman.
W tym roku 10 proc. miłośników zwierząt także planuje przebrać także swojego pupila. Wygrywa strój dyni. Dalej są: hot-dog, superbohater i kot.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS