A A+ A++

Zgodnie z ogłoszonym przetargiem, rząd szykuje się na zakup 308 nowych samochodów. Auta mają być przeznaczone dla m.in. Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Obrony Narodowej czy resortu Zdrowia – podał „Fakt”. Jest to drugie podejście rządzących to tego typu zakupów po „klapie” z początku roku.

Zgodnie z doniesieniami opublikowanym przez „Fakt”, rząd zarządził duże zakupy w czasie drugiej fali pandemii COVID-19. W Centrum Obsługi Administracji Rządowej ogłoszono przetarg na dostawę samochodów dla Jednostek Administracji Państwowej w ramach umowy ramowej, w którym szczegółowo rozpisano jakimi autami interesują się rządzący. Chodzi dokładniej o 308 pojazdów, różnych kategorii, które mają trafić do 70 różnych resortów, w tym Spraw Zagranicznych, Zdrowia, Infrastruktury, Nauki i Szkolnictwa Wyższego czy Obrony Narodowej.

CZYTAJ TAKŻE: Skarbówka z nieco bardziej budżetowymi autami. Rozstrzygnięto przetarg

Podobny przetarg został ogłoszony z początkiem roku. Jednak Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wycofała się z niego, po decyzji premiera Mateusza Morawieckiego. „Fakt” zapytał Kancelarię Premiera, jak też Centrum Obsługi Administracji Rządowej o zasadność takich zakupów. Odpowiedzi jednak nie uzyskał. Wydaje się, że moment na takie wydatki jest bardzo nietrafiony, zwłaszcza że w dziura budżetowa to ponad 100 mld zł, a przedsiębiorcy oczekują pomocy ze strony rządu, aby w jakikolwiek sposób przetrwać pandemię i zamknięcie niektórych sektorów działalności (np. siłowni, restauracji – działają jedynie w opcji sprzedaży na wynos czy basenów). W przetargu na samochody, który ma zakończyć się 20 listopada br. o godzinie 11:00, określono szczegółowe wytyczne odnośnie ich specyfikacji. Wśród nich można wymienić:

Samochody benzynowe segmentu B kombi (137 sztuk) – o minimalnej mocy 90 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: 6 poduszek powietrznych, tempomat, asystenta martwego pola, tylne czujniki parkowania czy klimatyzację automatyczną. Auto (w kolorze czarnym lub srebrnym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 140 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 6 l/100 km.

Renault Clio Grandtour. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Samochody benzynowe segmentu C hatchback (52 sztuki) – o minimalnej mocy 130 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: 6 poduszek powietrznych, tempomat, asystenta martwego pola, tylne czujniki parkowania czy klimatyzację automatyczną. Auto (w kolorze czarnym lub srebrnym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 180 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 8 l/100 km.

Toyota Corolla. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Samochody benzynowe segmentu C kombi (3 sztuki) – o minimalnej mocy 130 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: 6 poduszek powietrznych, tempomat, asystenta martwego pola, tylne czujniki parkowania czy klimatyzację automatyczną. Auto (w kolorze czarnym lub srebrnym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 180 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 8 l/100 km.

Hyundai i30 Wagon. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Samochody benzynowe segmentu C z napędem 4×4 SUV (23 sztuki) – o minimalnej mocy 150 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: 6 poduszek powietrznych, tempomat, asystenta martwego pola, tylne czujniki parkowania czy klimatyzację automatyczną. Auto (w kolorze czarnym lub srebrnym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 180 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 8 l/100 km.

Seat Ateca. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Samochody elektryczne segmentu C hatchback/liftback (31 sztuk) – o minimalnej mocy 130 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: 6 poduszek powietrznych, tempomat, asystenta martwego pola, tylne czujniki parkowania czy klimatyzację automatyczną. Auto (w kolorze czarnym perłowym lub srebrnym) ma charakteryzować maksymalnym zużyciem energii 25 kWh/100 km.

Hyundai Ioniq Electric. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Samochody benzynowe segmentu D sedan/liftback (6 sztuk) – o minimalnej mocy 150 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: światła ksenonowe lub LED, 6 poduszek powietrznych, tempomat, asystenta martwego pola, tylne czujniki + kamerę parkowania, nawigację z usługą bezpłatnej aktualizacji czy min. 2-strefową klimatyzację automatyczną. Auto (w perłowym lub metalizowanym kolorze czarnym lub szarym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 180 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 8 l/100 km.

BMW serii 3. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Samochody benzynowe segmentu D sedan/liftback (13 sztuk) – o minimalnej mocy 180 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: automatyczną skrzynię biegów, reflektory ksenonowe lub LED, 6 poduszek powietrznych, tempomat adaptacyjny, regulację wysokości kierownicy, asystenta martwego pola, tylne czujniki parkowania czy klimatyzację automatyczną. Auto (w perłowym lub metalizowanym kolorze czarnym lub szarym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 190 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 9 l/100 km.

Audi A4. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Samochody diesel segmentu D sedan/liftback (5 sztuk) – o minimalnej mocy 180 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: automatyczną skrzynię biegów, reflektory ksenonowe lub LED, 6 poduszek powietrznych, tempomat adaptacyjny, asystenta martwego pola, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania czy klimatyzację automatyczną. Auto (w perłowym lub metalizowanym kolorze czarnym lub szarym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 170 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 7 l/100 km.

Renault Talisman. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Samochody benzynowe segmentu D z napędem 4×4 sedan/ liftback (11 sztuk) – o minimalnej mocy 250 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: automatyczną skrzynię biegów, reflektory ksenonowe lub LED, 6 poduszek powietrznych, tempomat adaptacyjny, asystenta martwego pola, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania czy klimatyzację automatyczną. Auto (w perłowym lub metalizowanym kolorze czarnym lub szarym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 190 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 9 l/100 km.

Mercedes C300 4Matic (258 KM). Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Samochody hybrydowe segmentu D sedan/liftback (7 sztuk) – o minimalnej mocy 180 KM, z wyposażeniem obejmującym m.in.: automatyczną skrzynię biegów, reflektory ksenonowe lub LED, 6 poduszek powietrznych, tempomat adaptacyjny, asystenta martwego pola, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania czy klimatyzację automatyczną. Auto (w perłowym lub metalizowanym kolorze czarnym lub szarym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 150 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 8 l/100 km.

Toyota Camry. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Minibusy z silnikiem diesla, 9 – miejscowy (3 sztuki) – o minimalnej mocy 180 KM, długości maksymalnej 5100 mm, wysokości maksymalnej 2000 mm z wyposażeniem obejmującym m.in.: automatyczną skrzynię biegów, przesuwne drzwi boczne, reflektory ksenonowe lub LED, min. 2 czołowe poduszki powietrze, tempomat, 2-strefową klimatyzację automatyczną w przedniej części kabiny oraz klimatyzację w przedniej i tylnej części pasażerskiej. Auto (w perłowym lub metalizowanym kolorze czarnym lub szarym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 240 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 9 l/100 km.

MAN TGE. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Minibusy diesel 9 – miejscowe z bagażnikiem (9 sztuk) – o minimalnej mocy 145 KM, długości minimalnej 5100 mm, wysokości maksymalnej 2000 mm, minimalnym rozstawem kół 3100 mm oraz minimalną długością podłogi bagażnika za 3-cim rzędem siedzeń 60 mm. Wyposażenie ma obejmować m.in.: przesuwne drzwi boczne, reflektory ksenonowe lub LED, min. 2 czołowe poduszki powietrze, tempomat, klimatyzację przedniej i tylnej części pasażerskiej. Auto (w perłowym lub metalizowanym kolorze czarnym lub szarym) ma charakteryzować się maksymalną emisją CO2 w teście WLTP – 240 g CO2/km i maksymalnym zużyciem 9 l/100 km.

Renault Trafic. Model przedstawiony na zdjęciu stanowi losowo wybrany samochód z segmentu, o którym mowa w przetargu.

Furgon 3-osobowy 140KM (2 sztuki) – o minimalnej mocy 145 KM, długości od 4500 do 5500 mm, wysokości maksymalnej 2200 mm, minimalnym rozstawem kół 3200 mm oraz szerokości auta z lusterkami nieprzekraczającej 2350 mm. Wyposażenie ma obejmować m.in.: drzwi boczne blaszane z prawej strony, dwuskrzydłowe, blaszane drzwi tylne, przestrzeń ładunkową nieprzeszkloną, ścianę działową pomiędzy kabiną pasażerską i ładunkową, uchwyty do mocowania ładunku (min. … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowy Sącz. Pożar magazynu z materiałem drzewnym
Następny artykułGdzie szpital polowy w Bielsku-Białej? Niedługo zapadnie decyzja