Gruba warstwa materiału dobrze chroni twoją skórę, ale w ciepłe dni powoduje, że w spodniach temperatura szybko rośnie, a ty szybko możesz opuścić strefę komfortu.
Tak było do tej pory. Chłopaki z City Nomad postanowili zrezygnować z kevlarowej podpinki i uszyć spodnie z nowego, niezwykle wytrzymałego, Armalith’u. Pod tajemniczą nazwą kryje się mieszanka włókien bawełnianych (dokładnie takich jak w klasycznych dżinsach) wzmocnionych włóknami UHMWPE (Ultra High Molecular Weight Polyethylene). Do tej pory takie włókna wykorzystywane były w przemyśle kosmicznym, wojskowym i morskim. Dzięki nim Armalith przypominający swą fakturą i miękkością klasyczny denim, zyskał mechaniczne właściwości porównywalne ze skórą; jest on niesamowicie odporny na ścieranie i rozdzieranie. Ten użyty do uszycia nowych spodni City Nomad dodatkowo uzupełniony został niewielkim dodatkiem Lycry, co spowodowało, że stały się one elastyczne.
Jak zbudowany jest Armalith?
Żeby pokazać wam ogromną wytrzymałość nowego materiału, jego próbka została poddana badaniu zgodnemu z normą EN 13595. Urzędniczy język brzmi groźnie, ale norma ta określa warunki dotyczące badania “Profesjonalnej odzież ochronnej dla motocyklistów” (kurtki, spodnie, kombinezony jedno- lub dwuczęściowe). Procedura testowa jest podzielona na cztery części. My zajmiemy się tylko jedną, tą najważniejszą z punktu widzenia motocyklisty. Bez paniki, pozostałe próby Armalith również spełnia bez problemu.
Test polega na upuszczeniu próbki z wysokości 50 mm na taśmę ścierną o ziarnistości “60” poruszającej się z prędkością 8 m/s (około 29 km/h), co ma odwzorować warunki tarcia tyłkiem o asfalt. Badanie kończy się, gdy próbka zostanie przedziurawiona. Im dłuższy jest czas do momentu perforacji próbki tym bardziej wytrzymały jest materiał.
Z wykresu wynika, że spodnie uszyte z tradycyjnego dżinsu przetrą się już po przejechaniu 2 metrów. Tkanina wykonana z włókien kevlarowych bądź aramidowych jest o wiele wytrzymalsza i do uszkodzenia potrzebuje pokonanie dystansu sześciokrotnie dłuższego (12 m). A jak wygląda sprawa z Aramlith’em? W najprostszej specyfikacji wytrzymuje on 14 metrowy szlif. Armalith AA, czyli ten z którego uszyte są spodnie City Nomad, powinien pozostać cały mimo 32 m tarcia o asfalt. Mówiąc w wielkim skrócie – mówimy tutaj o jednowarstwowym materiale, bardziej odpornym na ścieranie niż kevlar.
Dzięki wykorzystaniu Armalith’u można było uszyć motocyklowe spodnie, które gwarantują przewiewność porównywalną z klasycznym dżinsem. Dzisiaj dostępne są dwa modele.
City Nomad Fortis to motocyklowe dżinsy utrzymane w klasycznym stylu. Drugi model to City Nomad Swat, utrzymany w militarnym stylu z charakterystyczną kieszenią cargo na udzie.
Żeby podnieść poziom bezpieczeństwa, na kolanach i biodrach obowiązkowo zastosowano ochraniacze firmy Sas-tec. Ponieważ chodzenie przez osiem godzin w pracy gdy w kolana wbijają się ochraniacze nie jest najlepszym pomysłem, w City Nomadach Fortis ochraniacze schowano w zapinanych na zamek kieszeniach. By jak najlepiej chroniły one kolana, ochraniacze mocujesz w odpowiednim położeniu za pomocą szerokiego rzepa. Operacja trwa dosłownie moment, a dostęp jest możliwy od zewnątrz spodni, bez konieczności ich zdejmowania. W modelu Swat, postawiono na klasykę. Tu ochraniacze są wkładane od środka nogawki i podobnie jak w Fortisach ustawiane we właściwym położeniu za pomocą rzepa.
Jeśli dużą uwagę przywiązujesz do ochrony kręgosłupa, a w szczególności jego dolnej części, możesz dokupić sobie akcesoryjny ochraniacz kości ogonowej. Specjalna kieszonka jest już wszyta.
Na koniec najważniejsze, spodnie City Nomad Fortis i City Nomad SWAT są dostępne w wielu rozmiarach, w tym z przedłużanymi nogawkami. Tu każdy znajdzie coś dla siebie. Jest tylko jedna zła informacja. Dzisiaj dostępne są tylko modele przeznaczone dla facetów, to ma się jednak niebawem zmienić.
Dostępne rozmiary City Nomad Fortis i City Nomad SWAT: S, M, L, XL, 2XL, 3XL, Long M, Long L, Long XL.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS