Za nami finał 9. edycji kampanii „Do pracy jadę rowerem”. W tym roku, w związku z pandemią, nie można było spotkać się z uczestnikami osobiście, dlatego losowanie nagród zorganizowano online. Podczas transmisji podziękowano wszystkim dojeżdżającym do pracy rowerem, koordynatorom, wskazano nagrodzone firmy oraz wylosowano zwycięzców. Finał konkursu poprowadziły pracownice Samodzielnego Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością.
Trwająca 40 tygodni kampania „Do pracy jadę rowerem” zakończyła się w niedzielę, 25 października. W tym roku do konkursu zgłosiło się 331 firm, a 1 986 uczestników zarejestrowało 131 588 przejazdów. Łaczna długość tych podróży to 1 124 543 kilometry. Z powodu pracy zdalnej w wielu zakładach nie pobito tym razem rekordu, ale wśród niektórych firm oraz uczestników i tak pojawiły się znakomite wyniki.
Pracownicy gdyńskich firm korzystali ze strony internetowej, na której mogli także sprawdzać rankingi i śledzić wyniki innych uczestników. Za regularne dojazdy otrzymywali rowerowe śniadania, a na koniec – zestawy gadżetów do swoich pojazdów, na przykład torby podsiodłowe, oświetlenie oraz narzędzia.
W tym roku nagradzano firmy, za liczbę zarejestrowanych przejazdów do/z pracy, w 4 kategoriach. Znaczenie miała wielkość przedsiębiorstwa. Chodziło o to, aby zwrócić uwagę na fakt, że liczy się regularność i liczba podróży, a nie długość przebytych tras.
Laureaci z mikrofirm
Wśród mikrofirm na miejscu pierwszym znalazła się firma Simplar Mikołaj Feliński z 426 przejazdami, natomiast na drugim – Euro Lider Group z liczbą 338 przejazdów.
Małe firmy
Zwycięzcą w tej kategorii został Dział Sprzętu Ratowniczego Warsztatów Techniki Morskiej z 1289 przejazdami, a wynik 1132 należy do Dywizjonu Okrętów Podwodnych.
Średnie firmy
Kolejną kategorią są firmy średnie, a wśród nich najlepszy okazał się Zarząd Dróg i Zieleni, którego pracownicy odbyli 3195 przejazdów. Druga na podium jest Jednostka Wojskowa 3660 z wynikiem 2865.
Duże firmy
Wśród dużych firm bezkonkurencyjny ponownie okazał się CRIST, którego pracownicy odbyli 8503 przejazdy (o 20% więcej niż w zeszłym roku), a kolejnym laureatem został Radmor z liczbą 3397.
Do ośmiu zwycięskich firm do rozlosowania wśród uczestników trafią pakiety upominków od partnerów tegorocznej edycji – Alexandra oraz PEWiK. Z kolei Mobilna Gdynia, dla pracowników aktywnie korzystających z rowerów, przygotowała przyborniki na biurko w kształcie roweru cargo.
Osoby, które podczas całej kampanii zarejestrowały minimum 60 przejazdów, wzięły udział w losowaniu nagród pieniężnych. Wśród 800 potencjalnych szczęśliwców znalazły się 62 osoby, które wygrały 200, 350 lub 500 zł. Łączna pula nagród wyniosła 22 000 zł.
– Gratuluję wszystkim uczestnikom kampanii „Do pracy jadę rowerem” ponad miliona wyjeżdżonych kilometrów! Dziękuję za Waszą systematyczność i wysiłek włożony w codzienne dojazdy do pracy. Cieszę się, że wybieracie rower, który jest obecnie bardzo bezpiecznym i zdrowym środkiem transportu, a przy okazji zapewnia Wam codzienną aktywność fizyczną. Mam nadzieję, że w przyszłym roku – oby spokojniejszym – spotkamy się osobiście w licznym gronie, aby podsumować kolejną, 10. edycję tej kampanii – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
W zeszłym roku w konkursie wprowadzono nową tradycję. Zamiast statuetek – firmy dostały drzewa. Wiele zwycięskich przesiębiorstw zorganizowało wówczas, razem z pracownikami, uroczystości zasadzenia takich „żywych pamiątek”. Tym razem, w związku z ograniczeniami oraz brakiem spotkań integracyjnych, firmy nie otrzymają drzew.
Natomiast i tak zostanie posadzonych 40 nowych drzew – po jednym na każdy tydzień kampanii. Część z nich zostanie oznaczona tabliczkami z nazwami zwycięzców oraz logotypem konkursu. Warto tych sadzonek poszukać w przestrzeni miejskiej i zrobić im zdjęcie, ponieważ wszystkie przesłane fotografie otrzymają upominki od Mobilnej Gdyni.
Szczegóły konkursu już wkrótce pojawią się na Facebooku Mobilna Gdynia.
Organizatorzy konkursu dziękują koordynatorom w firmach za pomoc w organizacji kampanii, wszystkim uczestnikom za aktywny udział, a partnerom za wsparcie tegorocznego konkursu.
Partnerem strategicznym kampanii była firma Crist S.A., a wykonawcą agencja Smile Reprezent.
Finał 9. edycji konkursu „Do pracy jadę rowerem” można obejrzeć na kanale Youtube.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS