Francuski koncern Ubisoft ujawnił, jakiej rozdzielczości i wydajności można spodziewać się w ich nadchodzących grach na PlayStation 5 oraz Xboksie Series X. O działaniu wybranych tytułów, takich jak Assassin’s Creed: Valhalla, Watch Dogs Legion czy Rainbow Six: Siege, na konsolach nowej generacji wiedzieliśmy wcześniej. Nie zabrakło jednak świeżych informacji – potwierdzono oficjalnie, że w Far Cry 6, który zadebiutuje 18 lutego 2021 roku, zagramy na PS5 i Xboksie Series X w 4K i 60 klatkach na sekundę. Jak wygląda sytuacja z innymi produkcjami? Ubisoft podzielił się szczegółami dotyczącymi także Immortals Fenyx Rising czy sportowej gry Riders Republic, a także wydanych wcześniej Rainbow Six: Siege i For Honor.
Wiemy, w jakiej rozdzielczości i w ilu klatkach na sekundę zadziałają zaplanowane na koniec bieżącego i początek przyszłego roku gry Ubisoftu na konsolach nowej generacji. Jedną z nich będzie Far Cry 6, w którego zagramy w 4K i 60 FPS na PlayStation 5 i Xboksie Series X.
Assassin’s Creed Valhalla w 4K i 60 FPS na konsoli Xbox Series X
Ubisoft zaoferuje w przypadku każdej zaplanowanej na najbliższy okres gry bezpłatny upgrade na PS5 i Xboksa Series X/S. Większość graczy interesuje jednak bardziej to, czy nowe konsole przyniosą odpowiedni upgrade również pod względem grafiki i wydajności. 60 klatek na sekundę raczej nie będzie standardem w nadchodzącej generacji, ale nie powinno być większych problemów z taką płynnością animacji w przypadku znacznej części gier tworzonych z myślą o obecnych konsolach. Ty samym nie tylko Far Cry 6 zadziała w 4K i 60 FPS na PS5 i Xboksie Series X, ale także AC: Valhalla czy Immortals Fenyx Rising, a takie, jak Rainbow Six: Siege, mają chodzić nawet w 120 klatkach na sekundę. Oto pełna lista:
- Assasin’s Creed: Valhalla – 4K, 60 FPS, szybsze wczytywanie na PS5 (dodatkowa obsługa Tempest 3D Audio Engine) i XSX; na XSS – brak danych
- Immortals Fenyx Rising – 4K, 60 FPS, szybsze wczytywanie i HDR na PS5 i XSX; na XSS – brak danych
- Far Cry 6 – 4K i 60 FPS na PS5 i XSX; na XSS – brak danych
- Riders Republic – 4K, 60 FPS, szybsze wczytywanie i HDR na PS5 i XSX; na XSS – brak danych
- Rainbow Six: Siege – 4K i 120 FPS na PS5 i XSX; na XSS – brak danych
- For Honor – 4K i 60 FPS na PS5 i XSX; 1080p i 60 FPS na XSS
- Watch Dogs Legion – 4K, 30 FPS, ray tracing i szybsze wczytywanie na PS5 (Tempest 3D Audio Engine) i XSX; na XSS – poza RT brak danych
Watch Dogs Legion – Ubisoft prezentuje ustawienia graficzne w grze
Ubisoft potwierdził rozdzielczość i wydajność na Xboksie Series S, słabszej konsoli nowej generacji Microsoftu, jedynie w For Honor. W pozostałych przypadkach nie jest jasne, czy uda się utrzymać płynność na poziomie 60 klatek, ale po obniżeniu rozdzielczości do 1440p lub 1080p, tak jak w przytoczonym For Honor. W niektórych grach z bardziej odległą datą premiery (Far Cry 6) może być zbyt wcześnie, zwłaszcza że gry będą wymagać nieco większej ilości pracy przy optymalizowaniu ich pod Xboksa Series S. Ale aż dziwne, że nie potwierdzono docelowej wydajności i rozdzielczości w Watch Dogs Legion, który wychodzi w tym tygodniu (na nowe konsole, rzecz jasna, w połowie listopada). Nie wiemy też, czy gra zaoferuje tryb np. 1440p/4K przy 60 FPS, ale bez ray tracingu. Niedługo wszystko się wyjaśni.
Źródło: Ubisoft
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS