A A+ A++

W październiku zakończył się remont dworca kolejowego w Lesznie, który przeprowadzono w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 59 łączącej Poznań z Wrocławiem.

W jego ramach odnowiono m.in. perony oraz ich otoczenie. Jeden z elementów nowej dworcowej infrastruktury wzbudził zainteresowanie pasażera. Chodzi o schody prowadzące do wyjścia na peron nr 1.

ZOBACZ: Nocne życie w pociągu. Co czyha za zasłoną przedziału?

“Znajdujący się na nich podjazd dla wózków urywa się nagle na pierwszym stopniu. To infrastrukturalny absurd” – skomentował. Jego zdaniem wpływa na bezpieczeństwo osób niepełnosprawnych, ponieważ mogą nie zauważyć luki i upaść. 

PKP: schody nie są przeznaczone dla niepełnosprawnych

Pieczę nad dworcem w Lesznie sprawują Polskie Koleje Państwowe S.A.

Polsatnews.pl zapytał państwową spółkę, czy wie o potencjalnym zagrożeniu dla pasażerów i czy w najbliższym czasie podjazd zostanie naprawiony.

– Widoczne na zdjęciu schody zejściowe z hali głównej budynku dworca prowadzą na peron przydworcowy, a same podjazdy są rozwiązaniem ułatwiającym pokonywanie schodów wyłącznie osobom z wózkami dziecięcymi, rowerami itp. – wyjaśnił Michał Stilger, rzecznik PKP S.A.

ZOBACZ: Pociąg z Okęcia do Modlina. Krąży nocą po Warszawie, pasażerowie nie mogą wyjść

Uściślił, że te schody “nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, w tym podróżnych na wózkach inwalidzkich”. 

– Dojazd i wejście do dworca dla tych osób znajdują się od czoła dworca, a dojście na perony przydworcowe jest możliwe przez pochylnie wykonane wzdłuż ścian zewnętrznych budynku – powiedział przedstawiciel PKP S.A.

Podjazd będzie poprawiony. PKP zainstalują kliny

Stigler zapewnił, że modernizację dworca przeprowadzono “w oparciu o projekt uzgodniony przez inspektorów różnych branż, a cały obiekt został dopuszczony do użytku na podstawie decyzji, m.in. nadzoru budowlanego”.

ZOBACZ: Zmiana czasu na zimowy. Pociągi zatrzymają się na godzinny postój

Rzecznik przyznał jednak, że kłopotliwy podjazd czekają poprawki, aby zwiększyć “wygodę korzystania z dworca”.

– Planujemy wstawienie specjalnych klinów, co pozwoli zapewnić ciągłość podjazdów dla wózków dziecięcych i rowerów. Obecna długość podjazdów wynika z faktu, że początkowo planowana była inna wysokość peronu sąsiadującego z dworcem – podsumował Michał Stigler.

Twoja przeglądarka nie wspiera odtwarzacza wideo…

wka/prz/ polsatnews.pl

Czytaj więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIda Nowakowska i Tomasz Wolny za życiem!
Następny artykułPrezes PSL apeluje do premiera o niepublikowanie wyroku TK ws. aborcji