A A+ A++

2020-10-23 15:00

publikacja
2020-10-23 15:00

fot. Vivek Prakash / Reuters

Grupa AmRest jest przygotowana do realizacji dostaw do domu na dużą skalę, ale ten kanał nie jest w stanie w pełni zrekompensować zamknięcia działalności restauracji na miejscu. Spółka liczy na podobne wsparcie państwa jak wiosną – poinformowała PAP Biznes grupa AmRest.

“Pierwsza fala koronawirusa i związane z nią ograniczenia w działalności gastronomicznej pokazały, że firma jest przygotowana, aby działać skutecznie w czasie zamknięcia sprzedaży na miejscu. Kanał dostawy do domu jest od lat strategicznym filarem AmRest, w konsekwencji jesteśmy gotowi na dużą liczbę zamówień wraz z procesem dostosowanym do sytuacji epidemiologicznej, obejmującym min. bezkontaktową dostawę czy przyjazne płatności online. Jednakże sprzedaż w tak ograniczonym zakresie nie jest w stanie całkowicie zrekompensować zamknięcia działalności na miejscu” – poinformowało PAP Biznes biuro prasowe AmRestu.

“W związku z powyższym liczymy na podobne wsparcie ze strony organów państwowych, jak miało to miejsce w przypadku tzw. pierwszego zamknięcia gospodarki, szczególnie w zakresie ochrony miejsc pracy” – dodała spółka.

AmRest wskazuje, że branża restauracyjna jest jedną z najbardziej dotkniętych skutkami epidemii. Zdaniem spółki warto na nowo zastanowić się nad zasadnością niedziel niehandlowych i ich wpływem na biznes.

Premier Mateusz Morawiecki poinformował w piątek, że od soboty 24 października, rząd wprowadza zakaz działalności stacjonarnej lokali gastronomicznych, pozostawiając jedynie możliwość świadczenia usług na wynos i dowóz. Obostrzenia mają obowiązywać dwa tygodnie z możliwością przedłużenia tego terminu, jeśli liczba zakażeń nie spadnie.

W ciągu kilku dni rząd ma zaprezentować plan wsparcia dla zamkniętych branż. Premier poinformował, że instrumenty wsparcia będą podobne jak na wiosnę, np. zwolnienie z ZUS, a rząd zaproponuje też nowe, długoterminowe instrumenty.

Grupa AmRest prowadzi sieć restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz innych krajach Azji.

Na koniec czerwca 2020 roku grupa zarządzała siecią ponad 2,3 tys. restauracji (m.in. KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King, La Tagliatella), z czego ponad 550 lokali jest w Polsce.(PAP Biznes)

pel/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBMW uderzyło w drzewo
Następny artykułRząd chce pozyskać miliardy euro na Czyste Powietrze