A A+ A++

Personalizacja komunikacji to jedno z najważniejszych działań, które pozytywnie wpływają na wzrost sprzedaży w e-commerce. Wśród różnych metod dostosowania wiadomości do preferencji klienta warto zwrócić uwagę na dynamiczne treści.

To mechanizm, który za pomocą platform do wielokanałowego i zautomatyzowanego marketingu, dostosowuje ofertę na podstawie zachowania klienta.

Personalizacja komunikacji

Dynamiczne treści (ang. dynamic content) pozwalają osiągnąć najwyższy poziom personalizacji komunikacji z klientem. To z kolei przekłada się na zwiększenie prawdopodobieństwa, że komunikacja ta zaowocuje sprzedażą. W tym wypadku dotyczy to zarówno strategii crossselling, jak i upselling. Pierwsza z nich polega na oferowaniu produktów lub usług dodatkowych do zakupionego produktu lub usługi podstawowej. Na przykład, jeśli klient kupił płaszcz, wtedy oferujemy mu czapkę i szalik. Druga z kolei polega na podwyższeniu wartości sprzedawanego produktu lub usługi. Na przykład jeśli klient kupił pakiet podstawowy, oferujemy mu rozszerzenie za dopłatą.

Mechanizm działania

Na podstawie zachowania klienta w Internecie, danych o jego wcześniejszych zakupach i przeglądanych ofertach, a także jego cechach system generuje spersonalizowane oferty. Te pasują do jego preferencji i aktualnych potrzeb. Komunikacja każdorazowo dostosowana jest do aktualnego etapu w cyklu życia danego klienta (ang. customer lifecycle). To koncepcja, która zakłada, że na różnych etapach zmieniają się potrzeby i zbiór wartości klienta.

Mechanizm działania treści dynamicznych w platformie do marketing automation jest łatwy do zrozumienia. Dedykowane treści, na przykład oferty konkretnych produktów, umieszczane są w zdefiniowane miejsca wcześniej przygotowanych szablonów wiadomości. Dzieje się to w momencie, gdy wiadomości te przygotowywane są przez system do wysyłki. Mechanizm samoczynnie aktywuje się, kiedy klient wywoła wysyłkę danego komunikatu swoim zachowaniem lub wystąpią odpowiednie warunki, zdefiniowane przez nas wcześniej na poziomie platformy. Tu za przykład może posłużyć porzucenie koszyka zakupowego czy przeglądanej oferty lub kiedy właśnie finalizuje zakup. Oczywiście takich sytuacji, w których dynamiczne treści mają swoje zastosowanie, jest znacznie więcej. Ważne jest sprecyzowanie potrzeb i dobranie odpowiednich działań. Warto też zwrócić uwagę na kanały, w których dostępna jest ta funkcja, ponieważ tu zostaje pełna dowolność. Działania możliwe są dla każdego rodzaju wiadomości wysyłanych przez e-sklepy w każdym z kanałów: e-mail, SMS, mobile czy web push.

Sposób na zwiększenie satysfakcji klienta

Sklepy internetowe, które szukają sposobu na zwiększenie satysfakcji z zakupów u swoich klientów, powinny zwrócić szczególną uwagę właśnie na tę funkcję. Ta oferowana jest przez niektórych dostawców narzędzi do automatyzacji wielokanałowego marketingu (ang. multichannel marketing automation).

Jedną z platform, która umożliwia wykorzystanie dynamicznych treści jest ExpertSender. To polska firma, która od 12 lat obsługuje ponad 1000 marek na całym świecie. Stworzyła elastyczne i stabilne narzędzie, które za pomocą wysyłki zautomatyzowanych kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie.

Już 28 października 2020 r., o godzinie 12.00 ExpertSender organizuje darmowy webinar na temat dynamicznych treści. Zapisać można się poprzez formularz na stronie: expertsender.pl/webinars/marketing-automation-w-procesie-zakupowym

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBp Piotrowski do środowisk akademickich: nie ma wiary bez rozumu
Następny artykułAbp Depo zalecił kontynuowanie śpiewu Suplikacji