A A+ A++

Firma konsultingowa Interbrand opublikowała nowy roczny raport pod tytułem “Best Global Brands 2020”, czyli zestawienie 100 najbardziej wartościowych firm. Na szczycie ogólnego zestawienia znalazło się Apple – wartość tej marki w 2020 roku wyniosła 323 mld dolarów (wobec 234,24 mld w 2019). Amazon, największy na świecie sklep internetowy, z kwotą 200,7 mld dol. wspiął się na 2. lokatę z 3. w 2019 r. (125,26 mld dolarów; wzrost o 60 proc., to rekord zestawienia). Microsoft zamyka podium – wartość giganta oceniono na 166 mld dolarów. Goolge, które w 2019 roku było na drugim miejscu, teraz jest czwarte w szeregu – wartość oceniono na 165,4 mld dolarów.

Toyota najwyżej

Najwyżej sklasyfikowaną i jednocześnie najmocniejszą marką motoryzacyjną jest Toyota. To już 17. raz, kiedy korona w tej kategorii trafia do japońskiej firmy. Według oceny analityków Interbrand jej wartość wynosi obecnie 51,6 mld dolarów. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota obecnie zajmuje 7. miejsce.

Toyota Yaris

Toyota Yaris / Toyota

Takie samochody Polacy kupują najczęściej. Mają już nowego faworyta
Takie samochody Polacy kupują najczęściej. Mają już nowego faworyta

Zobacz również

Analitycy wskazali, że Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Zdaniem ekspertów Interbrand japońska marka koncentruje się rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki.

W pierwszej połowie 2020 roku koncern sprzedał 4,02 mln aut, co odpowiada 12,4 proc. rynku. Toyota jest najbardziej znana jako największy producent zelektryfikowanych samochodów i lider technologii napędów hybrydowych i wodorowych. Do dziś marka sprzedała ponad 15 mln hybryd, co jej zdaniem pozwoliło uniknąć emisji 120 mln ton CO2.

Toyota Corolla GR Sport

Toyota Corolla GR Sport

Toyota Corolla GR Sport / dziennik.pl

Toyota Corolla GR Sport

Toyota Corolla GR Sport

Toyota Corolla GR Sport / dziennik.pl

Toyota jako najbardziej wartościowa marka w branży motoryzacyjnej wyprzedziła Mercedesa i BMW. Niemieckich producentów aut premium wyceniono odpowiednio na 49,3 mld dolarów (-3 proc.) i 39,7 mld zielonych (-4 proc.). W chwili debiutu w rankingu Interbrand w 2000 roku japońska firma była wyceniona na 18,823 mld dolarów, Mercedes na 21,104 mld, a BMW było warte 12,968 mld dol.

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63

Mercedes-AMG G 63 / Mercedes / Daimler AG

Hyundai na plusie mimo pandemii

Eksperci Interbrand zwracają uwagę, że wśród firm motoryzacyjnych stale rośnie wartość marki Hyundai. Globalna wartość koreańskiego producenta to dziś 14,3 mld dolarów, czyli o 1 proc. lepiej niż w 2019 r. Ten wynik przyniósł 5. miejsce, czyli oczko wyżej niż rok wcześniej i to mimo recesji spowodowanej pandemią COVID-19. W rankingu ogólnym firma z Seulu zajmuje 36. lokatę.

Hyundai KONA Electric

Hyundai KONA Electric

Hyundai KONA Electric / Hyundai / ULISONNTAG

Za Hyundaiem podąża Tesla, której wartość oszacowano na 12,8 mld dolarów. Amerykańska firma specjalizująca się w produkcji samochodów elektrycznych wróciła do rankingu Interbrand. W globalnym zestawieniu zajmuje 40. lokatę … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCovid atakuje też mózgi czyli rząd planuje krnąbrnych lekarzy wysłać na roboty przymusowe
Następny artykuł#PomagajmySobie | Przydatne kontakty