A A+ A++

Volkswagen ID.3 przed chwilą zadebiutował w Polsce. A eksperci Euro NCAP już ujawnili wyniki testów zderzeniowych niemieckiego auta. Co ważne, ID.3 jest pierwszym modelem elektrycznym sprawdzonym według zmienionych zasad.

Volkswagen ID.3 1ST Plus

Volkswagen ID.3 1ST Plus / dziennik.pl

Nowy Volkswagen ID.3 już w Polsce. Jak jeździ? Zadziwia nie tylko zwinnością i ciszą
Nowy Volkswagen ID.3 już w Polsce. Jak jeździ? Zadziwia nie tylko zwinnością i ciszą

Zobacz również

Przypominamy, że od 1997 roku do tej pory w trakcie prób sprawdzano, jak samochód zachowuje się przy uderzeniu z nieruchomą przeszkodą. Taka procedura ujawniała poziom ochrony pasażerów, ale nie dało się stwierdzić, jakie obrażenia odnoszą ludzie w drugim aucie. W efekcie Euro NCAP opracował i wdrożył nowe kryteria, które przewidują, że testowany samochód jadąc z prędkością 50 km/h będzie zderzać się połową przedniej części z odkształcalną przeszkodą poruszającą się 50 km/h na specjalnym wózku. Ale to nie są jedyne nowości wdrożone przy okazji reformy. Teraz specjaliści badają też np. jak zderzenie boczne wpływa na ciała pasażerów i czy siedzący na poszczególnych miejscach zderzają się ze sobą. Dzięki zmianom symulowane sytuacje mają być bliższe rzeczywistości.

Volkswagen ID.3 1ST Plus

Volkswagen ID.3 1ST Plus

Volkswagen ID.3 1ST Plus / dziennik.pl

Volkswagen ID.3 na pierwszy ogień

I właśnie Volkswagen ID.3 jest pierwszym autem eklektycznym przetestowanym w myśl nowych zasad. Niemiecki model zdobył maksymalną notę, czyli pięć gwiazdek. Za ochronę dorosłych samochód uzyskał 87 punktów, bezpieczeństwo dzieci oceniono na 89 pkt. Wysokie wyniki ID.3 uzyskał w kategorii ochrony pieszych (aż 71 pkt.) i dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo (88 proc.).

“Auto dla ludu nadaje ton”

Jak zauważają przedstawiciele Euro NCAP, zastosowanie platformy MEB z akumulatorami w podłodze, która usztywnia całą konstrukcję oraz łagodny przód ID.3 sprawiają, że jest jednym z “mniej agresywnych partnerów podczas zderzeń na drodze”. Dwie centralnie zamontowane poduszki powietrzne napełniają się podczas zderzenia bocznego, aby ograniczyć przesunięcie pasażerów i zmniejszyć ryzyko ich zderzenia ze sobą. W ocenie ekspertów elektryk VW prezentuje również szybki postęp w technologii pomagającej w unikaniu wypadków. ID.3 korzysta z układu zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniu. Jeśli system wykryje pieszego przechodzącego przez ulicę, w którą kierowca chce skręcić, lub jeśli będzie nadjeżdżał inny pojazd, wyemituje alarm dźwiękowy, a w przypadku braku reakcji kierowcy, zahamuje awaryjnie. Eksperci wskazują także na seryjnie montowany hamulec multikolizyjny, który po pierwszym zderzeniu zapobiega kolejnym. Z kolei System Travel Assist reguluje odstęp od poprzedzającego samochodu i utrzymuje VW na wybranym pas … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKomunikat w sprawie obsługi interesantów w Urzędzie Miasta Sanoka
Następny artykułKolejne wydarzenie w Tauron Arenie Kraków zostało przełożone