Na początku października szef Daimlera Ola Kallenius ogłosił zamiar jeszcze bliższej kooperacji między zespołem Mercedesa a marką samochodów sportowych AMG, od 2021 roku. Wywołało to plotki, że wzorując się na Renault, które od przyszłego sezonu będzie przemianowane na Alpine, na podobny ruch zdecyduje się niemiecki producent.
Jednak szef zespołu Toto Wolff poinformował, że tak się nie stanie.
– Nowa strategia polega na zapewnieniu siostrzanym markom szerszej platformy marketingowej – powiedział Wolff. – AMG to marka dużych prędkości, a samochody F1 prezentują mocne osiągi.
– Nazwa Mercedes nie zniknie z Formuły 1. Wręcz przeciwnie, nasze podwozie zawsze będzie nazywać się Mercedesem, tak jak zespół. Oprócz tego jesteśmy również AMG. Reprezentujemy AMG i chcemy poprawić świadomość marki – wyjaśnił. – Nadamy większą ekspozycję transferowi technologii między AMG a zespołem F1.
AMG jest częścią oficjalnej nazwy zespołu Mercedesa od 2012 roku. Są też w gronie ich sponsorów.
Toto Wolff w ostatnich dniach wyraził również opinię, że Formuła 1 nie robi wystarczająco dużo, aby odpowiednio promować hybrydowe jednostki napędowe.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS