Statystyki ruchu internetowego z kilku ostatnich miesięcy pokazują, że korzystamy z sieci jak nigdy wcześniej. Szybki i stabilny Internet to w czasie pandemii niezbędna rzecz.
W czasie trwającej pandemii większość z nas znacznie intensywniej korzysta z zasobów Internetowych. Trend ten nasila się od miesięcy, a w sposób szczególny będzie widoczny obecnie, w okresie jesiennym i zimowym, gdy aura i sytuacja zewnętrzna sprzyja raczej pozostaniu w domu. W związku z wprowadzanymi przez rząd obostrzeniami i narzuconym brakiem możliwości wyboru innych rozrywek (jak wyjście ze znajomymi, ograniczone godziny pracy gastronomii, zakazy wyjścia na siłownię czy do pubu) – po pracy korzystamy jeszcze intensywniej z Internetu domowego.
Nasz sposób używania internetu mocno zmienił się przez lata. Kilka lat temu w internecie czytaliśmy głównie teksty, okraszone niekiedy zdjęciami wysokiej jakości. Dzisiaj stawiamy na pełne zanurzenie w rozrywce — w sieci poszukujemy dziś głównie treści wideo, gramy w gry online, oglądamy webinary, live’y czy streamy.
Czy operatorzy telekomunikacyjni są przygotowani na jesienno-zimowe zwiększenie ruchu w sieci?
Jak wynika ze statystyk operatorów — globalne użycie łącz internetowych w ciągu ostatnich kilku miesięcy wzrosło nawet o 40%. Wzrasta zarówno liczba połączeń, jak i wykorzystanie danych. Sytuację wzmaga przejście przez wiele firm na pracę zdalną, co dodatkowo obciąża łącza.
Dla wygodnej pracy i pełni komfortu w czasie rozrywki warto zadbać o jakość łącza przychodzącego oraz wybór odpowiedniego operatora (dostawcy internetu). Powolny, niestabilny internet może dziś nie tylko frustrować, utrudniając rozrywkę, ale i realnie utrudniać pracę (a w skrajnych przypadkach — nawet uniemożliwiać). Nieliczni z nas mogą pozwolić sobie na brak stresu, gdy dotychczasowy operator nagle i w sposób nieprzewidywalny wyłączy połączenie — albo, gdy internet mobilny straci zasięg i przepustowość z powodu zbyt dużego obciążenia przez użytkowników.
Dla przykładu dobrych praktyk dbania o jakość sieci na lokalnym rynku — w gminie zapewniany przez firmę Cheeloo jest całodobowo nadzorowany przez centrum monitoringu połączeń internetowych. Najdrobniejsze spowolnienia łącz namierzane są automatycznie i korygowane w sposób niezauważalny. Ruch w sieci, dzięki wykorzystaniu maszynowego uczenia, kierowany jest na kilka ogólnopolskich sieci szkieletowych, by balansować obciążenia. Prócz całodobowego monitorowania sieci — w godzinach od 8 do 22 pod telefonem obecny jest dyżurny technik, który pozostaje do dyspozycji abonentów — odpowie na wszelkie pytania, pomoże w konfiguracji lub wykona zlecenie serwisowe.
Dodatkowo w Cheeloo każdy nowy abonent może przetestować jakość łącza w swojej lokalizacji bez zobowiązań, nawet przed podpisaniem umowy. Dopiero mając pewność, że łącze w określonej lokalizacji działa tak, jak należy, podpisywania jest umowa z operatorem. Biorąc pod uwagę nadchodzące miesiące wzmożonego korzystania z Internetu oraz specyfikę dzisiejszych pandemicznych czasów — warto mieć pewność, że nasz lokalny operator internetu, telewizji i telefonu spełnia wszystkie stawiane przed nim oczekiwania.
artykuł zewnętrzny
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS