A A+ A++

Kierowca Orlen Team ART osiągnął metę na trzecim miejscu – za René Rastem i Nico Müllerem – jako najlepszy w BMW.

René Rast wygrał wszystkie cztery wyścigi w Zolder i ma już na koncie 23 zwyciestwa w Deutsche Tourenwagen Masters. Lider przed finałem sezonu w Hockenheim, Rast (304) wyprzedza Müllera (285) i Robina Frijnsa (263), dzisiaj wyeliminowanego po kolizji na drugim okrążeniu.

Po starcie René Rast atakował poboczem, ale Ferdinand Habsburg obronił P1. Robert Kubica wyprzedził Philippa Enga, awansując na 9 miejsce.

W trakcie 2 okrążenia Jonathan Aberdein wjechał w Fabio Scherera na szykanie, Scherer uderzył w Audi Robina Frijnsa. Interweniował samochód bezpieczeństwa. Robert Kubica wspiął się na P6.

Neutralizację zakończono po 5 okrążeniu. Benoît Tréluyer zwolnił i wycofał się z wyścigu. Philipp Eng zaliczył kolizję z Lucasem Auerem. BMW Enga zapaliło się od lewego przedniego hamulca. Na 6 kółku powrócił Safety Car.

Pozostałe 10 samochodów wznowiło rywalizację po 10 okrążeniu. Prowadził Habsburg przed Rastem, Müllerem, Rockenfellerem, Greenem i Kubicą.

Habsburg i Müller zmienili opony po 12, Rast, Rockenfeller i Newey – po 13 okrążeniu. Problem z prawym przednim kołem przedłużył pit stop René Rasta do 7,9 sekundy. Robert Kubica awansował na drugie miejsce – 1,2 sekundy za Jamie Greenem.

Habsburg i Müller wyprzedzili Rockenfellera. Green zjechał po opony i od 15 okrążenia liderował Robert Kubica. Nico Müller minął Greena, ale musiał oddać miejsce za wykorzystanie pobocza. Szwajcar powtórzył manewr.

Po 18 okrążeniu ekipa Orlen Team ART wykonała 8,3-sekundową zmianę opon w BMW Roberta Kubicy. Krakowianin wrócił na czwartym miejscu – za Müllerem, przed Glockiem.

Na 17 okrążeniu Nico Müller zostawił za sobą Ferdinanda Habsburga. Od prowadzącego René Rasta dzieliło go 11,5 sekundy. Robert Kubica, drugi najszybszy na torze, dogonił Audi Habsburga i wyprzedził posiadacza pole position.

Glock, Green, Rockenfeller i van der Linde również minęli Habsburga. Po 32 okrążeniu arcyksiążę zjechał po opony.  Wystąpił problem techniczny, ale zespół WRT nie wiedział, co się dzieje z samochodem. Habsburg finiszował jako dziesiąty – ze stratą okrążenia. 

WYŚCIG 2 (40 okrążeń)
1. René Rast (D) Audi RS 5 DTM
2. Nico Müller (CH) Audi RS 5 DTM +11,500
3. Robert Kubica (PL) BMW M4 DTM +25,785
4. Timo Glock (D) BMW M4 DTM +29,572
5. Jamie Green (GB) Audi RS 5 DTM +30,209
6. Mike Rockenfeller (D) Audi RS 5 DTM +31,971
7. Sheldon van der Linde (ZA) BMW M4 DTM +33,095
8. Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM +47,199
9. Harrison Newey (GB) Audi RS 5 DTM +47,651
10. Ferdinand Habsburg (A) Audi RS 5 DTM -1 okr.

PUNKTACJA
1. Rast 304, 2. Müller 285, 3. Frijns 262, 4. Rockenfeller 117, 5. Glock 116, 6. van der Linde 105, 7. Wittmann 95, 8. Duval 88, 9. Habsburg 68, 10. Green 67, 11. Auer 51, 12. Eng 45, 13. Aberdein 45, 14. Newey 27, 15. Scherer 20, 16. Kubica 16.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułU siebie piękni, na wyjeździe zaś szkaradni. WKS przegrał na własne życzenie z Wisłą Płock
Następny artykułNowa generacja? Już niemal jest. Ale na next-genowe gry to sobie poczekamy