W ubiegłym tygodniu Sony bez żadnej zapowiedzi zaprezentowało szczegółowy materiał wideo, w której inżynier firmy rozebrał całkowicie nową konsolę PlayStation 5 i pokazał w ten sposób jej poszczególne elementy konstrukcyjne. Dzisiaj z kolei równie bez zapowiedzi producent opublikował nowy odcinek State of Play. Został on w całości poświęcony nadchodzącemu urządzeniu Japończyków, a skupiono się przede wszystkim na wyglądzie systemu operacyjnego i tego jak wszystko działa wokół nowej konsoli. Przypominamy, że premiera PS5 w Polsce nastąpi 19 listopada, a sugerowana cena za wersję z napędem wynosi 2299 złotych oraz 1849 złotych w przypadku edycji bez wbudowanego napędu Ultra HD Blu-ray.
Sony dość nieoczekiwanie zaprezentowało nowy odcinek State of Play w całości poświęcony systemowi operacyjnemu konsoli PlayStation 5.
Po uruchomieniu konsoli naszym oczom ukaże się elegancka plansza z animacją – pojawiała się ona już we wcześniejszych przeciekach i plotkach, a teraz została ostatecznie potwierdzona. Nowy wygląd UX został zaprojektowany z myślą o graczu (a przynajmniej tak promuje to Sony). Na pierwszy rzut możemy zauważyć przede wszystkim powiększone kafelki z grami. Producent chwali się dwoma głównymi interfejsu. Pierwszy to Control Center (Panel Kontrolny), drugi to Activities (Aktywności). W panelu Contol Center, który będzie swoistym centrum dowodzenia, będziemy mieli szybki podgląd na takie elementy jak własny profil, przeglądanie świeżych powiadomień oraz informacji na temat poziomu naładowania DualSense. Z poziomu Control Center będzie również dostępna możliwość błyskawicznej zmiany ustawień dźwięku oraz mikrofonu, co z pewnością przyda się podczas seansów w grach online.
Panel Kontrolny pojawi się w momencie zamrożenia gry (chwilowej pauzy i wyjścia z gry do interfejsu bez wyłączania samej gry). To co z pewnością robi wrażenie to błyskawiczne przemieszczanie się pomiędzy Control Center a grą. Widzimy bowiem nie tylko sam Panel Kontrolny, ale również stale uruchomioną grę w tle – wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk na padzie i w tej samej sekundzie przenosimy się z powrotem do gry. Potwierdzono także użycie nowego przycisku Create, który pozwala na uchwycenie screenów oraz materiałów wideo w rozdzielczości 4K. Kafelki, które znajdziemy w Panelu Kontrolnym umożliwiają również bardzo szybkie przełączanie się pomiędzy kolejnymi grami. Choć interfejs nie wygląda na całkowicie inny w porównaniu do tego z PlayStation 4, firma przekonuje że został on zbudowany zupełnie od podstaw, by również wykorzystać możliwości nowego dysku SSD. Ponadto wraz z nowym UX zostanie udostępniony odnowiony sklep PlayStation Store, który będzie integralną częścią interfejsu. Sony jednak obecnie jeszcze nie pokazało jak sklep będzie się prezentował.
Źródło: Sony
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS