A A+ A++

Silnik, który trafił to modelu KTM 890 Adventure R (i limitowanej wersji Rally), to jednostka napędowa znana już z motocykla 890 Duke. Jednak została ona zmodyfikowana tak, aby jej charakterystyka pracy bardziej pasowała do modelu z linii Adventure. W efekcie dwucylindrowy rzędowy silnik generuje w nowym motocyklu 105 KM (w porównaniu ze 121 KM z Duke’a) i 100 Nm (99 Nm w Duke’u).

Pomalowana na pomarańczowo stalowa rama została zaprojektowana tak, aby zapewnić dobre prowadzenie się w warunkach terenowych, ale też komfort podczas pokonywania dłuższych dystansów. Aby rama mogła być lżejsza, również silnik wykorzystywany jest do przenoszenia napięć. Sama kierownica natomiast została wykonana z aluminium. Szprychowe koła mają 21 cali średnicy z przodu i 19 cali z tyłu.

Sprzęgło PASC ma ograniczyć poślizg tylnego koła przy redukcji biegów, ale też zmniejszono siłę potrzebną do zmiany przełożeń. Jak zapewnia KTM, dźwignię sprzęgła można obsługiwać jednym palcem. Co więcej, opcjonalnie dostępny Quickshifter+ pozwala zmieniać biegi w górę lub w dół bez potrzeby użycia sprzęgła. Oczywiście jak przystało na motocykl firmy KTM z linii Adventure – sporo pracy poświęcono również zawieszeniu, które zapewni przyczepność w trudnych warunkach.

Przed motocyklistą znajduje się 5-calowy kolorowy wyświetlacz, którego jasność dostosowuje się do światłą. Oprócz standardowych informacji jak prędkość czy obroty podaje on też, kiedy należy zmienić bieg. Zarówno przednie, jak i tylne światła to LED-y.

Wraz z debiutem modelu KTM 890 Adventure R w sprzedaży pojawi się limitowana do 700 egzemplarzy na cały świat odmiana KTM 890 Adventure Rally. Otrzyma ona zawieszenie WP XPLOR PRO, o 35 proc. lżejszy wydech od firmy Akropovic, płaskie (wyścigowe) siedzisko o wysokości 923 mm, węższe felgi, system Quickshifter+ w standardzie, rajdowe podnóżki, osłony z włókna węglowego na bak, unikalne malowanie, lotki oraz przezroczystą szybkę.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowiatowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2020 r
Następny artykułAl-Rajhi przed Sainzem