Kolejarze przygotowują się do rozpoczęcia przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Przy zmniejszonym, nocnym ruchu pociągów, dzisiaj w nocy wykonawca rozpocznie wykonanie tymczasowego przejazdu technologicznego przecinającego tory kolejowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe podają, iż przejazd będzie wykorzystywany do przyszłych prac związanych z budową kładki dla pieszych łączącej Wolę i Ochotę z peronami. – Do niedzieli 18 października pociągi na stacji Warszawa Zachodnia będą obsługiwane na wszystkich peronach z wyłączeniem tylko peronu 6. Bieżące informacje dla podróżnych będą podawane w formie komunikatów. Plakaty będą określały organizację ruchu. Po zakończeniu prac na peronie 6, wykonawca przeniesie roboty kolejno na pozostałe perony. Informacje o zmianach będą przekazywane z wyprzedzeniem poinformowały PKP PLK.
Warszawa Zachodnia to największa w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przez stację przejeżdża około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. Przebudowa Warszawy Zachodniej to kolejny etap modernizacji linii średnicowej.
Wszystkie perony zostaną zadaszone. Przewidziano ruchome schody i windy przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią korzystanie z kolei. Dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej zwiększy możliwości kursowania pociągów.
Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się przejście podziemne – będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Przejście zostanie też wydłużone do peronu nr 8 przy linii obwodowej.
Na stacji Warszawa Zachodnia nowy układ torowy umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
Podczas przebudowy Warszawy Zachodniej utrzymane będą ruch pociągów i obsługa pasażerów. W pierwszej kolejności przewidziano budowę przejścia podziemnego od strony linii obwodowej czyli peronu nr 8. Przygotowane zostanie m.in. lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym oraz nowy peron od strony ul. Tunelowej. Wykonawca przystąpi do budowy kładki po wschodniej stronie stacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu, zapewniony będzie dostęp do peronów podczas przebudowy dotychczasowego przejścia podziemnego. Zasadnicze prace torowe rozpoczną się od ul. Tunelowej i będą realizowane w kierunku Al. Jerozolimskich. Planowane zakończenie inwestycji w II połowie 2023
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS