Polski producent co roku wzbogaca swoją kolekcję o ciekawe rowery. Poza nowościami, interesującymi z punktu widzenia konstrukcyjno-technologicznego, duża część kolekcji zawiera też dobre oferty pod względem relacji poziomu wyposażenia do ceny kompletnego roweru. Podczas realizacji naszych redakcyjnych przeglądów rynku często widzimy, że Romet dysponuje bardzo atrakcyjną ofertą w odniesieniu do konkurencji. Między innymi właśnie dlatego warto spojrzeć bliżej na modele rodzimego producenta. Przy tym wszystkim warto pamiętać, że rowery na rok 2021 są o tyle wyjątkowe, że większość aluminiowych ram z kolekcji jest wytwarzana w Polsce.
Kluczowe nowości 2021 to aluminiowy softtail Mustang Flex, endurówka Dagger oraz rower szosowy na tarczach – Huragan Disc. Do oferty dołącza też stalowy gravel Romet Finale. To oczywiście nie wszystko, ponieważ wiele rowerów ma mocno odświeżony design, albo zostało poddanych liftingowi, który wprowadza istotne udoskonalenia. Dobrym przykładem takich małych korekt i słuchania potrzeb rynku jest choćby dodanie sztywnych osi kół do graveli Aspre 2 i Boreas 2. Estetyczne i jakościowe zmiany nie ominą też segmentu rowerów trekkingowych i crossowych, których ramy od sezonu 2021 będą miały wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów. W podobnym tonie można mówić o rowerach miejskich, które otrzymały nowy design inspirowany współczesną modą odzieżową i architektoniczną. Nowe malowania mają się wpisywać w aktualne trendy, a ich wysoką jakość ma zapewniać zupełnie nowa technologia malowania. Oczywiście polski producent nie zapomina o rowerach elektrycznych, wśród których też zaprezentował nowe modele. Przyglądamy się bliżej najważniejszym nowościom Rometa na 2021 rok.
Romet Mustang Flex
Najbardziej wyczekiwaną nowością jest aluminiowy Mustang Flex, czyli rower o geometrii XC/Maraton, który zachowuje pełną funkcjonalność i sztywność boczną typowego hardtaila, a jednocześnie oferuje riderowi 25 mm skoku tylnego koła, które jest tu dostarczane przez Softail System. Rozwiązanie polega na wprowadzeniu pomiędzy górne rurki tylnego trójkąta, a rurę podsiodłową specjalnego linka i elastomerowej wkładki. Interesujące rozwiązanie zapewnia większy komfort i płynność jazdy, a jednocześnie utrzymuje prostotę konstrukcji i harmonijną linię ramy praktycznie takie, jak w klasycznym sztywniaku.
Podobne konstrukcje spotykaliśmy dotychczas na rynku przeważnie w ramach karbonowych, Romet natomiast przygotował softtaila ze specjalnego stopu aluminium, a dodatkowo tak wyprofilował rurki tylnego trójkąta, aby te rzeczywiście pracowały. Mieliśmy okazję jeździć tym rowerem (o czym więcej tu: TEST: HARDTAIL Z SYSTEMEM SOFTTAIL – ROMET MUSTANG FLEX 2 (2021)) i zapewniamy, że ,,amortyzacja” Flexa rzeczywiście działa. Poza tym Mustang Flex to nowoczesny rower górski, ma przyjazną, stabilną geometrię, której charakterystykę można określać mianem progresywnej. Cały rower oczywiście produkowany jest w Polsce, a na rynku dostępne będą dwie wersje: Mustang Flex 1 oparty o grupę napędową Shimano Deore 2×10 i widelec Suntour XCR Coil oraz Mustang Flex 2 – finalnie będzie on zbudowany na napędzie Shimano 1×12 opartym o podzespoły SLX (przerzutka tylna) i Deore (manetka i kaseta) z Rock Shoxem Reconem Coil. Flex występować będzie w dwóch rozmiarach – M / 18” i L / 20″.
(czytaj dalej)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS