Kuchnia
Łazienka
Salon
Sypialnia
Pokój dziecka
Przedpokój
Garderoba
Dekoracje
Najnowsze
Popularne
domoteka
08-10-2020 (16:14)
Informacja prasowa
Plastik to symbol dzisiejszego świata konsumpcji – jednorazowości i ciągłego wzrostu konsumpcji prowadzących nas na skraj katastrofy klimatycznej. A jak można jej uniknąć? Ogromną rolę odgrywają realne działania, a nie tylko deklaracje oraz edukacja. Centrum wyposażenia wnętrz Domoteka ma pełną tego świadomość, dlatego do współpracy zaprosiło Daniela Petryczkiewicza – twórcę projektu fotograficznego #NoBeautyInPlastic. Kolejną odsłonę z nowymi pracami artysty można podziwiać w Domotece do 31 października 2020 roku.
Podziel się
Fot. Paulina Paterek
Aktywności proekologiczne stanowią ważny obszar działalności centrum wyposażenia wnętrz Domoteka – miejsca, gdzie istnieje wiele możliwości ograniczenia użycia plastiku, a także oszczędzania zasobów i energii. Oprócz segregacji odpadów i przeszkolenia pracowników w tym zakresie wprowadzono m.in. energooszczędne oświetlenie LED, a także aeratory w łazienkach znacznie obniżające zużycie wody. Dobre praktyki to jednak pierwszy etap działań Domoteki. Równie istotny jest bowiem walor edukacyjny, czyli podnoszenie świadomości ekologicznej klientów i szerzej – społeczeństwa. Doskonałym przykładem jest tutaj wystawa #NoBeautyInPlastic.
Fot. Paulina Paterek
Wernisażowi wystawy, który odbył się 17 września 2020 roku, towarzyszyło spotkanie autorskie z Danielem Petryczkiewiczem poprowadzone przez Michała Bachowskiego, creative content managera serwisu Noizz.pl i redaktora działu design. Zaproszeni goście, w tym przedstawiciele mediów, blogerzy, aktywiści i osoby zainteresowane ekologią, miały okazję poznać kulisy powstawania projektu i idee, które za nim stoją, a także porozmawiać z twórcą prac. Prezentacji fotografii w przestrzeni Domoteki towarzyszył więc ważny aspekt edukacyjny.
#NoBeautyInPlastic, czyli projekt, który się rozwija
Wystawa w Domotece prezentuje 20 prac, z czego 12 premierowych – niepokazywanych wcześniej. Ewolucja wciąż żywego i trwającego projektu przebiega trójfazowo. W pierwszej części wzięli udział utalentowani artyści-sportowcy: tancerze, akrobaci, joginka, pływaczki synchroniczne, baletnica. W części drugiej – uczennice liceum, przedstawicielki młodego pokolenia, któremu nie jest obojętne to, w jakim świecie przyjdzie im spędzić dorosłe życie. – Część trzecia projektu powstała bez udziału ludzkich modeli – na zdjęciach jest to, co przetrwa epokę ludzi: nasze śmieci – symbolicznie sfotografowane w lesie, w którym je znalazłem i z którego je wyniosłem – mówi autor fotografii Daniel Petryczkiewicz.
Fot. Paulina Paterek
Projekt miał swoją premierową wystawę w listopadzie 2019 roku w Hali Koszyki w Warszawie. Wernisaż zgromadził znaczną publiczność. O wystawie pisały najważniejsze media oraz pokazywali ją na swoich social mediach Mariusz Szczygieł czy HarelBlog. Obrazy można było także obejrzeć na kolejnych wystawach w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, a także na ulicach Warszawy dzięki wspólnej akcji z firmą ClearChannel Polska. Daniel Petryczkiewicz ma też na swoim koncie szereg wystąpień publicznych z projektem oraz wywiadów radiowych i telewizyjnych.
#NoBeautyInPlastic otrzymał nagrodę publiczności jako Kampania Społeczna 2019 w plebiscycie organizowanym przez portal ulicaekologiczna.pl. Jest także – jako projekt – sygnatariuszem listu otwartego organizacji Czas Na Restart.
Aktualnie projekt przyjął też aktywistyczną formę happeningów zwracających uwagę na nadmierne wykorzystywanie plastiku, organizowanych pod sklepami popularnych sieci.
Fot. Paulina Paterek
Fotograficzne opowieści
Każda sesja zdjęciowa to inna historia. Weronika Zaręba, tancerka pole dance (taniec akrobatyczny na rurze), pozowała w objęciach plastikowej folii, która ją dusiła i utrudniała wykonywanie ewolucji. Pomysł połączenia delikatnego ciała modelki w pięknym artystycznie ruchu, z wulgarnością plastikowych odpadów, owocował ekspresją, która nie do końca była kontrolowana, ale dawała przerażający w swojej wymowie efekt.
Marysia Gawlik i Julian Waglewski to akrobaci powietrzni – zwycięzcy „Mam Talent” w TVN w 2019 roku. – Wtedy – w kwietniu 2019 roku – jeszcze tego nie wiedzieliśmy. Stojąc na dachu, przy silnym wietrze i w ostrym słońcu, które daje złudne poczucie ciepła, miałem w głowie klimat finalnych zdjęć. Chciałem pokazać postapokalipsę, która dzieje się tu i teraz – w mieście i miejscu, które dobrze znasz i kochasz – opowiada Daniel Petryczkiewicz.
Fot. Daniel Petryczkiewicz
Emilka Cholewicka z kolei jest baletnicą w Młodym Balecie Polskim. – Zależało mi, aby Warszawa była mocno obecna na fotografiach projektu – bez uświadomienia sobie, że problem jednorazowego plastiku dotyczy nas, „tu i teraz, w naszym mieście”, nie będziemy skłonni do zmiany naszych przyzwyczajeń – podkreśla autor projektu.
Pływaczki synchroniczne z grupy SynchroShow pozowały na wyschniętym basenie w najgorętszym dniu 2019 roku. W czerwcu 2019 roku w Skierniewicach brakowało wody pitnej. Grupa SynchroShow wystąpiła także w swoim wodnym żywiole. Zdjęcia podwodne powstały na jednym z warszawskich basenów. – Mają w sobie coś z magii. Szkoda, że ta magia dotyczy tak przykrego tematu jak zaśmiecanie rzek, mórz i oceanów tonami jednorazowych plastikowych odpadów – zauważa Daniel Petryczkiewicz.
Fot. Daniel Petryczkiewicz
– _Na pomysł sesji z młodzieżą wpadłem po jednym ze spotkań w warszawskich liceach. Większość stylizacji to pomysły kreatywnych licealistek. Powiedziały mi, że muszą zrobić coś, żeby dać upust złości i bezsilności, która je ogarnia, kiedy patrzą na dzisiejszy, plastikowy świat _– dodaje. – _Sesja w lesie to refleksja nad faktem, że natura nie jest jednorazowa. Jest wieczna – jak życie. Jednorazowość to nasza – ludzka – domena. Żaden z kawałków plastiku, który zostawiamy za sobą, jeszcze się za naszego życia nie rozłożył. Myślałeś kiedyś o tym? _
Fot. Daniel Petryczkiewicz
Konieczność zmian
Nasz świat nie może dalej funkcjonować w dotychczasowy sposób. Zasoby, którym dysponuje planeta, są na wyczerpaniu i nie sprostają naszemu niepohamowanemu apetytowi na ciągły wzrost. Wiemy, że jednostkowe wybory nie zbawią świata. Tylko zmiany systemowe mogą pomóc wyhamować pęd, z jakim zmierzamy ku katastrofie klimatycznej. Jednak to od zmiany jednostkowej, osobistej zwykle się zaczyna. Poza tym wybory na poziomie osobistym powodują, że zaczynamy stawiać wymagania zgodne z naszymi przekonaniami, które kierujemy do rządzących. Dlatego warto robić małe kroki, ale najważniejsze, aby na nich nie poprzestawiać. Nawyki, które warto wypracować w samym sobie, to:
• Nie używaj jednorazowych foliówek/zrywek – noś na zakupy torby wielorazowego użytku.
• Nie kupuj warzyw i owoców w opakowaniach – kupuj luzem, do własnej torby.
• Nie kupuj wody w butelkach. Woda w kranie w Polsce jest bezpieczna i 100x tańsza od wątpliwej jakości wody w plastiku.
• Stosuj umiar. Nie bądź częścią bezmyślnej konsumpcji.
• Twórz i wspieraj społeczności podobnych, wrażliwych ludzi, którzy widzą potrzebę zmiany status quo – wspierajcie się wzajemnie i wywierajcie wpływ na polityków, władze lokalne i samorządowe – to oni muszą wprowadzić prawa, które przyniosą lepszą przyszłość dla nas i dla planety!
Fot. Daniel Petryczkiewicz
Więcej informacji o projekcie #NoBeautyInPlastic znajduje się w mediach społecznościowych:
https://www.facebook.com/danielpetryczkiewiczphoto/
https://www.instagram.com/daniel_petryczkiewicz_photo
Daniel Petryczkiewicz, rocznik 1976. Fotograf, bloger, aktywista. Fotografuje od ponad 15 lat. Absolwent Akademii Fotografii Tomasza TomaszewskiegoTomaszewskiego oraz warsztatów prowadzonych przez OOF Academy Tomasza Drzewińskiego. Fotografuje komercyjnie oraz prowadzi projekty autorskie. Zaangażowanie w walkę z jednorazowym plastikiem oraz smogiem zaowocowało projektem #NoBeautyInPlastic, któremu poświęcił ostatnie 18 miesięcy pracy. Autor wystaw: Meandry 2015 oraz #NoBeautyInPlastic 2019. Laureat nagrody publiczności za projekt społeczny roku 2019 w plebiscycie portalu Ulica Ekologiczna.
Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany wyposażeniu wnętrz. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem DOMOTEKI jest fundusz Pradera European Retail Parks – wiodący na rynku specjalistycznym fundusz i zarządzający aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie i Azji. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,1 miliarda euro zawiera ponad 51 centra i parki handlowe w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji i Chinach, posiadających łącznie ponad 2300 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland.
Informacja prasowa
Podziel się opinią
Bądź z nami na bieżąco
na Instagramie
👍Lubię to!
na Facebooku
Komentarze
Trwa ładowanie
.
.
.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS