Rynek wege produktów w Polsce rośnie w niesamowicie szybkim tempie. Według spółki Nielsen, która zajmuje się analizą danych, Polacy najczęściej sięgają po mleka roślinne, pasty kanapkowe i gotowe dania. Wartość ich sprzedaży w samym sierpniu wyniosła 441 mln zł.
– Największą wartość osiągnęły mleka roślinne: 253 mln zł, dania gotowe typu wege burgery, czy falafele 107 mln zł oraz pasty kanapkowe 81 mln zł. Wszystkie wskazane produkty odnotowują dwucyfrowe wzrosty wynoszące odpowiednio: 30%, 16% i 23% – mówi Bożena Rudaś, Business Development Senior Consultant w Nielsen Connect.
Jak dodaje Rudać, trend rosnący w sprzedaży wege produktów widoczny już od kilku lat i wpływają na niego bardziej zasobne portfele Polaków.
_-_ Po produkty wegetariańskie coraz częściej sięgają również flexitarianie i mięsożercy ciekawi nowych smaków – mówi Aldona Padula, Associate Manager w Nielsen Connect.
ZUS kontroluje covidowe świadczenia. Cwaniaków nie brakuje
Innowacyjne produkty wegetariańskie zajmują coraz więcej miejsca na półkach sklepowych. Nielsen przyznawał nawet nagrodę największej innowacji w wege produktach jaką są “Kaszotto” i “Risotto” od Łowicza. Nielson kierował się składam produktów oraz tym, że można je przygotować do spożycia naprawdę szybko.
Produkty wege znaleźć już można w ofercie wielu marek spożywczych, które wcześniej nie wytwarzały tego typu posiłków. Ostatnio głośno było o polskiej firmie “Tarczyński” zajmującej się produkcją wędlin, kiełbas i popularnych kabanosów. Marka wypuściła nowy produkt skierowany do klientów, którzy wcześniej omijali ich asortyment. Są to wege kabanosy, które znaleźć można już na wielu sklepowych półkach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS