Ignorujcie takie wiadomości, nigdy nie klikajcie w podane linki – apeluje do swoich klientów bank PKO BP. Oszuści po raz kolejny chcą uzyskać dostęp do rachunków klientów; tym razem przekonują, że potrzebna jest aktywacja nowego hasła.
Wiadomość, na którą klientów uczula bank, brzmi następująco (pisownia oryginalna):
Niedawno zmieniłeś swoje hasło. Musimy potwierdzić Twoją nową aktualizację w ciągu 24 godzin, aby uniknąć zamknięcia konta.
Jeśli nie dokonałeś tej zmiany, potwierdź swoją tożsamość”.
Pod tekstem znajduje się odnośnik do linku. Kliknięcie w niego może spowodować, że oszuści otrzymają dostęp do rachunku klienta.
Tego rodzaju wiadomości – sformułowane w różny sposób, ale zawsze sprowadzające się do prośby o kliknięcie w link – oszuści rozsyłają do klientów różnych banków. Niestety, niezależnie od tego, ile razy instytucje finansowe by nie apelowały o ostrożność, to nadal są ludzie, którzy bezrefleksyjnie spełniają prośby oszustów.
Emerytury w żółtych strefach. Pieniądze już nie od listonosza?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS