Okazuje się, że pandemia znacznie wpłynęła na zachowania konsumenckie 30 proc. Polaków. Wydają oni po prostu mniej. Według badania Santander Consumer Bank przekazanego PAP w sporej części tyczy się to osób z wykształceniem wyższym i mieszkańców miast wojewódzkich.
Jak wynika z badań, to kobiety oszczędzają więcej. Co trzecia Polka deklaruje, że w dobie kryzysu bardziej kontroluje swoje wydatki. U mężczyzn odsetek ten wynosi 24 proc.
Nie wszyscy jednak widzą potrzebę cięcia wydatków. Blisko połowa Polaków (48,3 proc.) przyznaje, że pandemia nie wpłynęła na ich wydatki. Ta grupa to w większości osoby starsze (59 proc.).
To skoro już jesteśmy przy “nieoszczędzaniu’” – niecałe 7 proc. badanych zdecydowało się zakupić sprzęt elektroniczny. Trend ten był najbardziej popularny wśród beneficjentów programu 500+.
Obejrzyj także: Pracujesz za granicą? Polski fiskus zabierze ci nawet 9 tys. zł
Edukacja w trakcie epidemii
Okazuje się, że Polacy nie próżnowali. Co 4 badany postanowił poprawić swoje szanse na rynku pracy przez poszerzanie kompetencji. W większości są to 50-latkowie (16 proc.) osoby z wyższym wykształceniem (13 proc.) i ci, którzy zarabiają w okolicach 5 tys. zł (15 proc.). Z kolei 6,8 proc. badanych chce zapisać się na szkolenie online. Autorzy raportu wskazują, że zainteresowania tą formą dokształcania jest zaskakująco niskie wśród grupy wiekowej 18-29 lat.
Brak zainteresowania szkoleniami online można chyba wytłumaczyć formą tego kształcenia. Bo młodzi ankietowani chociaż przez internet uczyć się nie chcą, to wyrażają chęci udziału w kursach stacjonarnych (13 proc.). Z kolei większość starszych badanych woli jednak unikać bezpośredniego kontaktu z innymi. Wśród seniorów w wieku 60+ tylko 1 proc. badanych chce wziąć udział w doszkalającym kursie stacjonarnym.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS