A A+ A++

Mieszkańcy Krakowa w 2020 r. znacznie chętniej niż w poprzednich latach jako środek przemieszczania się wybierają rower. Pokazują to dane z trzynastu punktów zlokalizowanych w różnych rejonach miasta. Wielu z nas do zmiany dotychczasowych nawyków transportowych zmusiła pandemia koronawirusa, ale i kompleksowe podejście do organizacji sposobu przemieszczania się po Krakowie wszystkich uczestników ruchu. 

Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Ruch rowerowy w mieście sukcesywnie wzrasta. Istotny wpływ na to mają również inwestycje – m.in. budowa nowych ścieżek rowerowych, w tym najdłuższej kładki pieszo-rowerowej w Polsce wzdłuż ul. Kamieńskiego, malowanie oznakowania dla rowerów, kontrapasów, przejazdów rowerowych itp.

Porównując pierwsze trzy tygodnie września 2020 r. z rokiem 2019, zauważalny jest 26-procentowy wzrost udziału ruchu rowerowego. Z kolei rekreacyjny ruch rowerowy w weekendy wzrósł aż o 62 proc. Dobrze obrazują to wyniki z trzynastu punktów pomiarowych rozlokowanych w różnych rejonach Krakowa: na al. Bora-Komorowskiego ruch rowerowy wzrósł o 42 proc., bulwarach – o 29 proc., w rejonie Dworca Głównego – o 21 proc., na ul. Klimeckiego – o 26 proc., ul. Kopernika – o 11 proc., ul. Kotlarskiej – o 15 proc., ul. Mogilskiej – 17 proc., ul. Monte Cassino – o 27 proc. , ul. Nowohuckiej – o 29 proc, ul. Smoleńsk – o 17 proc., ul. Tynieckiej – o 59 proc., ul. Wadowickiej – o 28 proc., ul. Wielickiej – o 22 proc.

Automatycznie aktualizowane dane z punktów pomiarowych dostępne są tutaj.

Z roku na rok w mieście jest coraz więcej infrastruktury rowerowej. W tym roku wyznaczono kluczowy odcinek dróg rowerowych od mostu Grunwaldzkiego do ronda Grzegórzeckiego. Do tej pory przemieszczający się na dwóch kółkach omijali ten rejon, ponieważ nie mieli wyznaczonej bezpiecznej infrastruktury.

Zmiany w ciągu ulic Dietla i Grzegórzeckiej objęły wszystkich uczestników ruchu drogowego. Dzięki nim piesi zyskali więcej miejsca na chodnikach, rowerzyści brakujące odcinki ścieżek rowerowych, kierowcy samochodów – nowe miejsca do parkowania, których do tej pory mieli mniej. Z kolei komunikacja miejska dzięki wyłączeniu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Dietla ze Starowiślną i Grzegórzeckiej z al. Daszyńskiego, kursuje szybciej o nawet minutę. To rozwiązanie zostało w tych miejscach zastosowane w związku ze wzmożonym ruchem tramwajowym.

pokaż metkę

Autor: KAMIL POPIELA

Osoba publikująca: Tomasz Róg

Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNiebo na przełomie września i października 2020 roku
Następny artykułUtrudnienia na ul. Opolskiej, zmiany w komunikacji miejskiej