Rozwój lepszych i tańszych systemów magazynowania energii jest jednym z głównych wyzwań współczesnej i przyszłej motoryzacji. W tej dziedzinie prym wiodą firmy z Azji.
Optymalizacja technologii przechowywania energii będzie odgrywać kluczową rolę w przyszłości samochodów elektrycznych. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Europejski Urząd Patentowy (EPA) i Międzynarodową Agencję Energii (IEA) pod względem wniosków patentowych w tej dziedzinie kraje azjatyckie wyraźnie wyprzedzają resztę świata.
CZYTAJ TAKŻE: Skoda produkuje baterie do hybryd grupy Volkswagena
Według badania firmy zajmujące się magazynowaniem energii elektrycznej zarejestrowały na całym świecie ponad 65 000 międzynarodowych patentów. Jeszcze w 2005 roku na tym obszarze było zaledwie 1500 zgłoszonych patentowych, a w 2018 już 7000. Ponad 80 procent dotyczyło wynalazków technologii akumulatorów. Z 7000 zgłoszonych patentów w 2018 roku 2339 pochodziło z Japonii, a 1230 z Korei Południowej. Do Europejskiej Organizacji Patentowej zgłoszono 1021 patentów. Siłą napędową są tutaj Niemcy, które wniosły ponad połowę zgłoszeń.
CZYTAJ TAKŻE: Baterie do elektrycznych aut bez niklu i kobaltu
Opracowano ranking korporacji z największą liczbą patentów złożonych w latach 2000-2018. Na czele znalazł się Samsung (4787), drugi był Panasonic (4046), a trzecie LG (2999). Dostawca motoryzacyjny Bosch zajmuje piąte miejsce z 1539 patentami.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie – bez pisemnej zgo … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS