– Przebudowa Kilińskiego wkracza w ostatni etap. Od 1 września będziemy mogli już przejechać całą aleją od Politechniki po stary most – informował na środowej konferencji prasowej prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.
I podkreślał, że kiedy o zakończonej już budowie obwodnicy można było mówić jak o tworzeniu nowego kręgosłupa komunikacyjnego Płocka – to o przebudowie al. Kilińskiego wraz z jej skrzyżowaniami można mówić jak o modernizacji starego kręgosłupa komunikacyjnego miasta.
Zmodernizowali też sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach i zainstalowali ją na skrzyżowaniu al. Kilińskiego z ul. Padlewskiego.
Największe zmiany nastąpiły na skrzyżowaniu z Alejami Jachowicza, al. Piłsudskiego oraz ul. Dworcową i Otolińską. Prawie równie duże zmiany nastąpią na skrzyżowaniu Kilińskiego z ul. Warszawską, Mostową i Norbertańską, gdzie powstaje właśnie klasyczne rondo.
Przebudowa al. Kilińskiego wraz z odcinkiem ul. Mostowej i Kolejowej (odcinek między mostem im. Legionów Piłsudskiego, a rondem im. Jana Marka Lajourdie na Radziwiu) oraz fragmentem al. Jachowicza jest jednym z elementów tzw. II Programu Mobilności Miejskiej.
Kolejnym składnikiem wspomnianego II Programu Mobilności Miejskiej jest budowany obecnie jeszcze jeden parking, który także będzie funkcjonował w systemie „parkuj i jedź”. Powstaje on między ogrodem zoologicznym, a strzelnicą. Zmieści się na nim 130 samochodów osobowych, sześć stanowisk będzie dla osób niepełnosprawnych.
Parking ten połączy z wiaduktem nad torami nowa droga z chodnikiem i oświetleniem. Przy okazji drogowcy zbudują kanalizację deszczową, a także (na terenie parkingu) zbiornik retencyjny (o pojemności ponad 31 metrów sześć.) i odprowadzenie deszczówki do kanalizacji na terenie zoo. Na koniec zainstalują system informacji parkingowej (w okolicach nowego wiaduktu stanie wyświetlacz, na którym znajdzie się informacja o liczbie wolnych miejsc na parkingu).
Koszt budowy parkingu wraz z drogą dojazdową wyniesie 3,4 mln zł. Płock zdobył dofinansowanie unijne na te inwestycję na poziomie 80 proc. kosztów (2,7 mln zł).
Opr. hw
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS