Rekordowe zainteresowanie szkoleniami kierowców pomimo pandemii.
Bieżący rok z uwagi na pandemię wzmocnił wizerunek kierowcy zawodowego. – Gdy w wielu krajach gospodarka była całkowicie zamrożona, kierowcy urośli do roli współczesnych bohaterów. Rozwozili towar, także do krajów najbardziej zainfekowanych. Miano bohaterów naszych czasów jest w pełni zasłużone – uważa dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Małgorzata Kulis.
Im więcej chętnych tym lepiej
– Zachęcam, aby więcej firm objęło patronat nad akcją „Profesjonalni kierowcy”, bo korzyść skali pomoże w dotarciu do jak najszerszej grupy młodych ludzi. Pomoże też w zniwelowaniu luki brakujących 100 tys. kierowców – apeluje Kulis.
Czytaj więcej w: Komórki przyczyną wypadków drogowych
Volvo wraz z Continental Opony Polska, Ergo Hestia, MJM Brokers, MAK Ubezpieczenia, Volvo Financial Services przeszkoliło bezpłatnie 900 przeszkolonych i tyle wydało certyfikatów „Profesjonalnego kierowcy”. Zgłoszeń na szkolenia było wiele więcej, bo ponad 2 tys. Akcja „Profesjonalnego kierowcy” to także 1800 bezpłatnych warsztatów teoretycznych i praktycznych. Praca nie poszła na marne, bo 75 proc. kierowców po szkoleniu podjęło pracę w firmach transportowych. – Akcja profesjonalni kierowcy to niewątpliwy sukces. W tym roku akcja bardzo się zmieniła. Szkolenia teoretyczne przenieśliśmy do Internetu, natomiast praktyczne zorganizowaliśmy na otwartą przestrzeń, na torze Jastrząb – wyjaśnia product manager w Volvo Trucks, koordynator akcji „Profesjonalni Kierowcy” Piotr Werner. – Zapisy w tym roku bardzo nas zaskoczyły. W Internecie przeszkolenie odbyło 80 osób, zaś praktycznie 54 osoby, zaś chętnych było 3 razy więcej – zaznacza Werner.
Sytuacje trudne
Wsparcia szkoleniu kierowców udzieliły te firmy, dla których istotne jest bezpieczeństwo. – Jako podmiot w grupie zajmujący się finansowaniem pojazdów chcemy szkolić kierowców jak zachować się w sytuacjach trudnych: wypadku, zagubienia dokumentów – tłumaczy dyrektor zarządzająca Volvo Financial Services PL & UA Sylwia Chmielewska.
Czytaj więcej w: Polacy znów w czołówce najlepszych kierowców Europy
Bezpieczeństwo ludzi i ładunków zależy także od stanu technicznego pojazdu i jego wyposażenia. – Staramy się wyeliminować wypadki, a opony, jako jedyny punkt styku pojazdu z drogą mają bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa. W ub.r. Inspekcja Transportu Drogowego zatrzymała 1600 dowodów rejestracyjnych z uwagi na zły stan opon, na 6 tys. zatrzymanych dowodów – zaznacza dyrektor generalny Continental Opony Polska Dariusz Wójcik. Stąd konieczność przypominania kierowcom o znaczeniu opon dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Czytaj więcej w: Bezpieczni operatorzy
Liczy się także jakość szkoleń. – Bierzemy udział w akcji „Profesjonalni kierowcy”, ponieważ jest to ogromny krok na przód jeśli chodzi o bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Nauka na płytach poślizgowych i z wykorzystaniem symulatorów daje kierowcom możliwość realnego odczucia warunków drogowych i tego co ich czeka – uważa risk engineer, główny specjalista ds. bezpieczeństwa flot pojazdów w grupie ERGO Hestia Piotr Lipiński.
Bezpieczeństwo to mniejsze koszty
– Szkolenia kierowców bezpośrednio wypływają na bezpieczeństwo floty i ograniczają szkodowość floty – podkreśla zastępca dyrektora Przedstawicielstwa Korporacyjnego ERGO Hestii w Gliwicach Grzegorz Piskon.
Czytaj więcej w: Kierowcy zawodowi zarabiają średnio o 17% więcej niż przed rokiem – raport wynagrodzeń
Na aspekt kosztów zwracają uwagę także brokerzy ubezpieczeniowi. – Polisy ubezpieczeniowe są bardzo ważnym składnikiem kosztów każdego przedsiębiorstwa transportowego, a na koszty polis wpływa liczba szkód – tłumaczy wiceprezes MJM Brokers Błażej Szczerba. – Szkolenia kierowców na wysokim poziomie powinny być integralną częścią każdej polityki transportowej każdej firmy, bo to w sposób bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo kierowców, bezpieczeństwo na drogach i koszt przedsiębiorcy, jakim są koszty ubezpieczeń – dodaje wiceprezes MJM Brokers.
Brokerzy wspierają przedsiębiorców wiedzą, prowadząc m.in. audyty. – Przeprowadzamy audyty u naszych klientów, sprawdzamy jaki jest poziom bezpieczeństwa. Sugerujemy szkolenia aby obniżyć ryzyko. Świadomi klienci potrzebują takich szkoleń – podkreśla dyrektor Biura Programów Leasingowych i Pakietów Dealerskich w MAK Ubezpieczenia Jacek Surmacz.
Sukces tegorocznej akcji skłania do jej rozwijania. – Rozpoczynamy przygotowania do szóstej edycji – zapowiada Werner.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS