A A+ A++

Gliwickie CH FORUM rozpoczęło projekt edukacyjny „Nie bądź plastik”. Jego celem jest ograniczenie zużycia plastikowych akcesoriów jednorazowego użytku. Z materiałami tej proekologicznej akcji klienci mogą zetknąć się m.in. na plakatach, banerach i naklejkach na terenie centrum. Dowiadują się również o wielu rozwiązaniach stosowanych przez sklepy w CH FORUM, wpisujących się w ideę kampanii. Negatywnymi bohaterami kampanii w kanale społecznościowym są Słoma i Dekiel.

„Nie bądź plastik” to akcja ogólnopolska, której pomysł zrodził się w środowisku osób reprezentujących firmy zarządzające centrami handlowymi oraz ich właścicieli. Swoim zasięgiem kampania obejmuje już prawie 50 obiektów w całej Polsce. Podstawowym założeniem projektu jest zwiększenie świadomości klientów centrów o zagrożeniach wynikających z nadmiernego korzystania z plastikowych opakowań i akcesoriów. Kampania udowadnia, że używanie jednorazowych słomek, wieczek i toreb wcale nie jest konieczne.

Przy wsparciu polskiego oddziału WWF inicjatorzy kampanii opracowali listę dobrych praktyk, które klienci centrum mogą wdrożyć od zaraz i w ten sposób przysłużyć się środowisku i sobie samym.


– Wiele z tych rad odnosi się do zachowań w strefach gastronomicznych, w których bezrefleksyjnie 
zużywamy bardzo dużo jednorazowych opakowań i akcesoriów. Często zupełnie niepotrzebnie. Wdrażając kampanię zamierzamy przekonać klientów do zmiany tych nawyków – tłumaczy Patrycja Duczmal, dyrektor CH FORUM Gliwice z ramienia MVGM.
Zmiany te są coraz bardziej realne, gdyż sklepy działające w CH FORUM już teraz stosują wiele rozwiązań, dążąc do eliminacji plastiku z obiegu. Na przykład stopniowo rezygnują z plastikowych opakowań 
i akcesoriów, zastępując je biodegradowalnymi odpowiednikami. Hipermarket Carrefour umożliwia też zakupy do pojemników własnych, przynoszonych przez klientów.

Zarządca CH FORUM zebrał od wszystkich najemców informacje o tego rodzaju dobrych praktykach 
i prezentuje je na plakatach oraz w innych materiałach kampanijnych.

Kampanią zachęca także do ekologicznego „noszenia się”, tj.: zabierania na zakupy toreb materiałowych, przekazywania zużytych ubrań osobom potrzebującym czy kupowania kosmetyków w wielorazowych opakowaniach.

Z roku na rok problem plastiku jest coraz poważniejszy. Każdego dnia tony tego surowca lądują w morzach, lasach i na przepełnionych wysypiskach. O skali zjawiska i jego konsekwencjach dla środowiska organizatorzy kampanii informują na dedykowanej jej stronie: dontbeplastic.com.
Koncepcję kreatywną i materiały graficzne do kampanii przygotowała Firma Reklamowa Kuc, w ramach swojej polityki biznesu społecznie odpowiedzialnego. Kampania ma charakter otwarty, a zainteresowane firmy mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do jej materiałów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKsiężyc rdzewieje. Wszystko przez bliskość Ziemi
Następny artykułGRUPA ŻYWIEC SA (21/2020) Odwołanie prokury