Kampania Złotej Wstążki ma charakter społeczny i jest organizowana we wrześniu, kiedy przypada światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Jej symbolem jest właśnie złota wstążka, która nawiązuje do najcenniejszego kruszcu i reprezentuje największą wartość – zdrowie dzieci. Celami kampanii są: zwiększenie świadomości nowotworów dziecięcych w Polsce oraz pozyskanie środków na leczenie dzieci.
„Chcemy zaangażować wszystkich na rzecz walki z nowotworami dziecięcymi. Zależy nam na tym, żeby każde dziecko, które zachoruje na raka, miało realną szansę na wyzdrowienie. Czasem naprawdę niewiele trzeba, żeby uratować dziecko i dać mu szansę przeżyć szczęśliwe dzieciństwo. Nasza kampania została wymyślona tak, żeby każdy mógł się w nią włączyć” – wyjaśnia Przemek Pohrybieniuk, prezes zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, która jest organizatorem kampanii.
Odwiedzając stronę internetową www.zlotawstazka.pl, można poznać historie „Prawdziwych Bohaterów”: dzieci, ich rodzin, personelu medycznego oraz wolontariuszy i znaleźć pomysły na zaangażowanie. Od dokonania wpłat na leczenie dzieci chorych onkologicznie po udział w RakReatonie – ogólnopolskim wyzwaniu pokonania miliona kilometrów w celu zebrania 100000 złotych na leczenie dzieci chorych na nowotwory. Spacery, biegi, jazdy na rowerze czy nordic walking będą miały swoje relacje na Facebooku i Instagramie #rakreaton. Partnerem technologicznym wyzwania jest aplikacja Activy.
Zobaczymy tam także spot, w którym udział wzięli: Maja Popielarska – prezenterka telewizyjna i autorka książek o tematyce ogrodniczej, Maciej Orłoś – dziennikarz nowych mediów, Naval – były żołnierz Jednostki Wojskowej GROM oraz Magdalena Loska – wielokrotna Mistrzyni Świata, Europy i Polski w brazylijskim Jiu Jitsu. Wsparli kampanię, by zwrócić i przekierować uwagę z osób z pierwszych stron gazet czy ekranów telewizorów na tych, którzy na co dzień walczą o życie z nowotworem.
Z kolei na Instagramie w ramach kampanii można wesprzeć szerzenie świadomości na temat nowotworów dziecięcych, udostępniając zdjęcia z symbolem złotej wstążki oznaczonych #zlotawstazka.
We współpracy z portalem Siepomaga.pl uruchomiono także specjalną zbiórkę. Jej celem jest wsparcie finansowe „Programu Broviac. Krócej w szpitalu”.
W kampanię zaangażowało się wiele instytucji oraz firm, które w sposób nowatorski w Polsce zaproponowały wsparcie poprzez oferowanie swoich usług lub produktów, z których część dochodu będzie przekazywana na leczenie dzieci chorych na raka. Są to m.in. akcje: BLIK, Merlin.pl, Limango, iTaxi.
Więcej informacji na stronie www.zlotawstazka.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS