W powszechnym odczuciu wszelkie przedsięwzięcia kosmiczne noszą znamiona czegoś związanego z nauką i eksploracją. Mało w tym biznesu. Nawet jeśli Elon Musk rozwija swój SpaceX, a Jeff Bezos konkurencyjny Blue Origin, to i tak jest to rozpatrywane jako coś, co dopiero w przyszłości będzie zarabiać prawdziwe pieniądze, a dziś żyje, wchodząc w rolę NASA, zepchniętego nieco na margines rządowego budżetu. Założyciel Amazona wierzy jednak, że to dopiero początek
– Musimy obniżyć koszty lotów, aby tysiące przedsiębiorców mogło zakładać w kosmosie start-upy. Tak jak to się działo w internecie – przekonywał Jeff Bezos podczas Summit Series 2017 w Los Angeles. A trzeba przy tym pamiętać, że także „WWW” służyło kiedyś głównie naukowcom i wojskowym.
Zresztą ta komercjalizacja przestrzeni kosmicznej już następuje, i to właśnie przy współudziale tych największych prywatnych firm. Mało kto wie, ale gdy w kosmos ulatuje rakieta SpaceX, bywa, że na pokładzie ma ze sobą satelitę firmy ICEYE, którą wynosi na orbitę. To polsko-fińskie przedsiębiorstwo założone przez Rafała Modrzewskiego, którego zamiarem jest stworzenie sieci satelitów monitorujących Ziemię. Już wykorzystuje je w bardzo konkretnych c … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS