Obok kampanii reklamowych IKEA nie sposób przejść obojętnie! Praktycznie za każdym razem wywołują emocje, angażują odbiorców oraz często w błyskotliwy sposób odnoszą się do aktualnych wydarzeń.
IKEA jest mistrzem RTMu, który stał się znakiem rozpoznawczym marki. Real-Time Marketing, czyli strategia opierająca się na nawiązywaniu w kampanii do bieżących wydarzeń, wymaga przede wszystkim kreatywności i potraktowania tematu z poczuciem humoru. Takie kreacje odbiorcy lubią najbardziej! Przy okazji kolejnej udanej akcji IKEA wprowadzającej na rynek tęczową wycieraczkę PILLEMARK przypominamy najlepsze przykłady RTM-ów marki.
Gościnność mamy przecież w genach.
Posted by IKEA on Wednesday, 12 August 2020
IKEA vs. Kayne West
Kayne West to kreatywny raper. Oprócz zajmowania się muzyką, jest projektantem, duchowym przywódcą, a w przyszłości kto wie… może zostanie następcą Donalda Trumpa. West nie ma w zwyczaju realizować po cichu swoich planów, stąd publiczne deklaracje odnośnie planowanych przedsięwzięć. Po wizycie w IKEA na Twitterze pojawił się wpis, w którym Kayne podzielił się wrażeniami wskazując na inspiracje, których dostarczyła mu marka, a później na antenie BBC Radio 1 po raz kolejny rzucił aluzję na temat marki: „Muszę współpracować z IKEA – robić meble do aranżacji wnętrz, architektury”.
IKEA Australia podchwyciła temat i kilka dni później na Facebooku opublikowała zdjęcie projektu łóźka Yeezy, które przypominało kontrowersyjne łóżko wypełnione woskowymi postaciami nagich celebrytów z najnowszego teledysku Westa. Fani z całego świata oczywiście podchwycili temat, a internet obiegły projekty wirtualnej kolekcji “IKEA x Yeezy” oraz “IKEA x Kardashian”.
Harry wciąż do wzięcia!
Książęcy ślub w rodzinie królewskiej zawsze budzi wiele emocji. Nie inaczej stało się tym razem, kiedy miłość i wierność mieli sobie przyrzec książę Harry i Meghan Markle. Wiele marek zdecydowało się wykorzystać medialny szum towarzyszący wydarzeniu, nie inaczej rzecz miała się w przypadku IKEA, która wyszła naprzeciw zawiedzionym kobietom wzdychającym do przystojnego księcia. Harry może już nie jest do wzięcia, ale krzesło HARRY z asortymentu szwedzkiej sieciówki już dziś może znaleźć się w Twoim domu.
IKEA vs. Balenciaga, czyli wielki świat mody na wesoło
Świat mody rządzi się swoimi prawami, czasami niezrozumiałymi dla zwykłych śmiertelników. To, co przez modowych wizjonerów promowane jest jako najnowszy trend sezonu, nie zawsze początkowo znajduje uznanie wśród odbiorców. Do świata wielkiej mody z pewnością należy marka Balenciaga, która wypuściła na rynek męską torbę wartą 2145 dolarów. A piszemy o tym dlatego, że torba jest podobna do kultowej torby IKEA Frakta, którą w popularnej sieciówce kupisz za jedyne 99 centów (3 złote)!
Internauci sami podchwycili temat, a szwedzki oddział firmy we współpracy z agencją kreatywną ACNE wydał poradnik pomagający konsumentom odróżnić oryginalną ikeowską Fraktę od “podrabianej” Balenciagi.
Winter is coming!
Jednym z pomysłów na udany RTM jest nawiązywanie do wydarzeń, które rozgrywają się w popularnych filmach lub serialach. Kiedy większa część globu z zapartym tchem śledziła wydarzenia z “Gry o Tron” IKEA wyszła na przeciw wszystkim fanom udostępniając prostą instrukcję “DIY: zostań członkiem Nocnej Straży”.
Inne przykłady udanego nawiązania do serialowych potyczek w GOT prezentujemy poniżej:
Marie Kondo i jej sposób na porządek
Od czasu pojawienia się na antenie Marie Kondo, wiele osób dzieli swoje życie na to przed i po poznaniu jej sposobów na utrzymanie domu w czystości. Inspirująca i zorganizowana Japonka potrafiła przekonać tłumy, że uporządkowany dom = większy porządek w życiu, a jej praktykę w swojej komunikacji postanowiła wykorzystać również IKEA promując pudełka do przechowywania i kosz na śmieci. Plakaty idą w parze, promując opcje przechowywania hasłem: “Jeśli to sprawia Ci radość…” , natomiast zdjęcie kosza na śmieci opatrzone jest komunikatem: “Jeśli nie”.
Sławne jajko
Takiej popularności nikt się nie spodziewał! Zdjęcie jajka na instagramie zostało polubione 44 miliony razy, wyprzedzając w rankingu lajków najpopularniejszą do tej pory Kylie Jenner. Jajko na instagramie wzięło się “znikąd” zyskując nieproporcjonalną sławę i rozgrzewając dyskusję społeczną na ten temat. Oczywiście również marki dostrzegły w tym potencjał reklamowy. IKEA wraz z saudyjskim oddziałem agencji Leo Burnett uruchomiła kampanię promującą kubeczek na jajko TVEKSAM, a ideą było zaproponowanie chwili odpoczynku jajku przytłoczonemu ciężarem sławy.
Co ma wspólnego komputer Mac Pro i tarka do warzyw? Na pozór nic, ale jeśli spojrzymy na design… IKEA również dostrzegła to podobieństwo 🙂
A jakie są Wasze ulubione RTMy marki?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS