A A+ A++

Jak prawidłowo napisać CV? Jak radzić sobie z krytyką? Jak odnaleźć swoje mocne strony? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielą eksperci podczas specjalnych warsztatów skierowanych do kobiet opuszczających dom dziecka.

Warsztaty mają na celu pomóc wejść na rynek pracy dziewczętom z placówek opiekuńczo-wychowawczych, rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych w wieku od 18 do 20 roku życia. Zajęcia prowadzone są online i trwają trzy dni, od 2 do 4 września. Udział w nich jest całkowicie bezpłatny.

Podczas warsztatów dziewczęta dowiedzą się m.in. jak napisać CV, przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej czy budować pewność siebie i radzić sobie z krytyką. Poznają również tajniki makijażu do pracy.

– Dziewczęta opuszczające domy dziecka i rozpoczynające dorosłość są bardzo słabo przygotowane do wchodzenia na rynek pracy – tłumaczą organizatorzy akcji.  – Różne raporty i badania pokazują, że brakuje im podstawowej wiedzy, która mogłaby im pomóc w napisaniu CV, znalezieniu pracy lub założeniu własnej firmy. Chcemy przeciwdziałać wykluczeniu i dać im realną szansę na zmianę – podkreślają.

W całej Polsce ten problem dotyczy rocznie ok. 3 tys. dziewcząt – zarówno tych, które decydują się opuścić dom dziecka, jak i tych, które po ukończeniu 18 lat pozostają w placówce, by kontynuować naukę.

– Częstym problemem jest także to, że dziewczęta nie wierząc w siebie i nie mając perspektyw na pracę, wcześnie decydują się na założenie rodziny, wypadając z rynku pracy, zanim zdążą na niego wejść. Z czasem, ich szanse na pracę i rozwój zawodowy maleją – dodają organizatorzy. – Ten program to dla nich możliwość wyboru i praktyczna wiedza oraz zawodowe doświadczenie, dzięki którym będą mogły znaleźć pracę – wyjaśniają.

Na warsztaty można zapisać się w za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego TUTAJ  https://sukcestoja.pl/ftf/ Do udziału w programie zapraszają organizatorzy – Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką we współpracy z marką Sephora. Uczestniczki, które zrealizują cały program szkoleniowy otrzymają certyfikat oraz kosmetyki marki Sephora.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Jak obronić Wawę?” – mobilna gra miejska. Nowy projekt jaworznickiej Biblioteki
Następny artykułUwaga na wakacje na Cyprze. Polskich turystów czeka rozczarowanie