A A+ A++

Zawór podciśnieniowy – potocznie zwany gruszką – pełni dość ważną rolę w układzie doładowania. Steruje położeniem tzw. sztangi, a tym samym również łopatek. W ten sposób reguluje poziom doładowania silnika diesla lub benzynowego. Hasło uszkodzona gruszka turbiny może oznaczać jedną z kilku usterek. Czasami w zaworze parcieje membrana, a czasami dochodzi do nieszczelności spowodowanych korodującą obudową elementu. Powody? Gruszka znajduje się w bezpośredniej bliskości układu doładowania. A to oznacza działanie nie tylko czynników atmosferycznych, ale i niezwykle wysokiej temperatury.

Uszkodzona gruszka turbiny – objawy to:

  • spadek mocy w niskim zakresie turbiny – poszerzenie się turbodziury,
  • spadek mocy w czasie jazdy pod górę,
    • aby uzyskać moc, należy silnik wkręcać na wyższe obroty,
    • zazwyczaj mowa o rejestrze w okolicy 3500 obr./min.

Uszkodzona gruszka turbiny powinna zostać wymieniona na nową. Na szczęście element nie jest drogi w zakupie. Ceny fabrycznie nowych zaworów startują już od 50 – 70 złotych. Kierowca posiadający wiedzę techniczną i zestaw narzędzi, może wykonać wymianę we własnym zakresie. Warto jednak pamiętać o tym, że dostęp do gruszki turbiny jest utrudniony i może być konieczny demontaż kilku innych elementów.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSiatkówka na piasku. Turniej o puchar Burmistrza
Następny artykułDzisiaj kolejnych 14 nowych osób zakażonych koronawirusem w województwie