Ładowarki GreenWay pojawią się w aplikacji We Charge Volkswagena. Zdaniem niemieckiego producenta dzięki nowej umowie użytkownicy aut z elektrycznej rodziny ID. będą korzystać z ponad 100 tys. punktów ładowania w Europie. A w dalszej perspektywie ma ich powstać 150 tys.
– Zależało nam na tym, aby osoby, które jeździć będą autami z rodziny ID. mogły w łatwy sposób korzystać z publicznych punktów ładowania samochodów w Polsce. Od początku wiedzieliśmy, że na dzień dzisiejszy GreenWay posiada zdecydowanie najwięcej stacji ładowania w naszym kraju. Cieszymy się, że z tych stacji będą mogli korzystać użytkownicy aplikacji We Charge – powiedział Michał Świtaj, koordynator ds. elektromobilności marki Volkswagen.
Na co mogą liczyć kierowcy?
Początkowo aplikacja We Charge będzie łącznikiem z nowym Volkswagenem ID.3. Później dojdzie ID.4 i kolejne… Jak zapowiada firma dzięki niej będzie można sprawdzić aktualny zasięg auta, zaprogramować temperaturę we wnętrzu czy znaleźć najbliższą stację ładowania.
Aplikacja pozwoli także na wykupienie jednej z trzech taryf: Free, Go lub Plus. W każdym z tych wariantów użytkownicy ID.3 będą mogli ładować swoje auta na stacji GreenWay.
Podstawowa taryfa We Charge Free nie wymaga wnoszenia opłaty miesięcznej. Zapewni podstawowy serwis z wykorzystaniem tylko jednej karty. To opcja przeznaczona głównie dla kierowców aut elektrycznych rzadko korzystających z publicznych stacji ładowania.
Taryfa We Charge Go w ocenie VW zaoferuje korzystniejsze ceny za każde pojedyncze ładowanie samochodu. To rozwiązanie ma trafić w gust kierowców regularnie ładujących auta na ogólnodostępnych stacjach.
We Charge Plus to taryfa dla dużo podróżujących – dzięki niej, np. na stacjach IONITY w Niemczech zapłacą oni 30 eurocentów za 1 kWh (ok. 1,32 zł/kWh; cennik niżej).
GreenWay i VW nie podały jeszcze stawek za ładowanie przez aplikację. Ale dziś na stacjach GW dysponującego obecnie największą siecią szybkich ładowarek w Polsce, jednorazowe szybkie ładowanie (40<x≤150 kW) kosztuje 2,52 zł/kWh (plus ewentualna dopłata za długość sesji – 0,40 zł/minuta). Oczywiście są programy abonamentowe: płacąc 39,99 zł miesięcznie koszt 1 kWh spada do 1,59 zł, a przy abonamencie 99,99 zł – do 1,29 zł.
– Cieszymy, że nasza sieć została wybrana przez wiodącego producenta samochodów, jakim jest Volkswagen. Od początku realizacji naszej strategii zakładaliśmy, że upowszechnienie się samochodów elektrycznych wymaga stworzenia rozbudowanej infrastruktury ładowania. Pojawienie się pojazdów z rodziny ID pokazuje, że rynek ten dynamicznie się rozwija, a samochody elektryczne będą coraz częściej widziane na naszych drogach – stwierdził Rafał Czyżewski, prezes zarządu GreenWay Polska.
Roaming ułatwiający ładowanie
Zobacz również
Wspomniana wcześniej sieć Ionity, którą stworzyły BMW, Ford, Volkswagen, Daimler (później dołączył Hyundai oraz Kia), oferuje użytkownikom elektryków tych marek specjalne ceny. Kupując Audi e-tron czy Mercedesa EQC do e-auta j … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS