A A+ A++
fot. ZielonaNews.pl

Lubuskie Bony Wsparcia to forma pomocy, która miała być przeznaczona dla lubuskich przedsiębiorców, którzy ucierpieli w wyniku pandemii COVID-19. Wczoraj Zarząd Województwa Lubuskiego wystaosował komunikat, w którym rekomenduje unieważnienie konkursu (czytaj więcej: Zarząd województwa rekomenduje unieważnienie konkursu). Dzisiaj OPZL (jeden z operatorów, który miał zrealizować konkurs) do mediów wysłało stanowisko w tej sprawie. Poniżej je przedrukowujemy.

W związku z komunikatem prasowym Zarządu Województwa Lubuskiego z dnia 21.07.2020 r. dotyczącym realizacji projektu Lubuskie Bony Wsparcia, przedstawiamy co następuje.

Mają na uwadze dochodzące do nas sygnały i wyrazy dezaprobaty w stosunku do tak szybkiego zawieszenia naboru, oświadczamy, że Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej nie miała wpływu na liczbę ani na tempo składanych wniosków. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, aby:
– zasady były znane zainteresowanym wcześniej . Kryteria wyboru projektów oraz ogólne zasady ubiegania się o bon opublikowane zostały na www.rpo.lubuskie.pl w dniu ogłoszenia naboru na operatorów tj. 12 maja br. Wnioskodawcy mieli zatem czas, żeby zweryfikować, czy ich projekt ma szansę na otrzymanie bonu (spełnienie kryteriów dopuszczających oraz zdobycie ponad 50% maksymalnej liczby punktów), a
także by zaplanować niezbędne do podjęcia działania. Informacje o konkursie pojawiały się na bieżąco i wielokrotnie zarówno na stronach internetowych województwa lubuskiego, jak i operatorów tudzież w mediach społecznościowych i lokalnej prasie.
– w regulaminach przewidziano zarówno możliwość wcześniejszego zamknięcia naboru, jak i jego wydłużenia oraz przeprowadzenia jego drugiej edycji.
– przedsiębiorcy mieli czas na wypełnienie wniosku oraz niezbędnych załączników. 26 czerwca br. na stronach Operatorów zamieszczono poglądową, nieedytowalną wersję wniosku o bon wraz z załącznikami. Przedsiębiorcy mogli się zapoznać z jego treścią, która w całości znalazła się następnie w pliku do edycji udostępnionym 29 czerwca br. Dla ułatwienia liczenia budżetu stworzono Wniosek w formacie excel z aktywnymi formułami, które automatycznie zliczały poszczególne pozycje, by było jak najmniej błędów i żeby zarówno wypełnianie wniosku, jak i późniejsza jego ocena mogła przebiegać
szybko i sprawnie.
– nabór przebiegał bez problemów technicznych . W celu uniknięcia problemów technicznych związanych z przesyłaniem wniosków za pośrednictwem poczty elektronicznej zdecydowano się na zastosowanie systemu informatycznego, w którym rejestrowanie się było możliwe od 29 czerwca 2020 r. W systemie OPZL zarejestrowała się 929 firm. Przed zawieszeniem naboru wnioski złożyło 450 firm w OPZL.
– zapewnienie powszechnego dostępu do informacji o projekcie . Pracownicy OPZL na bieżąco udzielali wszelkich informacji zainteresowanym przedsiębiorcom zarówno telefonicznie, jak i mailowo. W terminie od 29 maja do 1 lipca odbyły się webinaria, ekspercka rozmowa w paśmie nt. wsparcia covidowego w Radio Zachód. Powstały instrukcje np. przygotowania wniosku, czy obsługi systemu informacyjnego, na stronach internetowych w zakładce FAQ regularnie pojawiały się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, w tym: „Jak szybko złożyć wniosek 01.07.2020 o 9.00?”. Ekspert przygotował poradnik dla przedsiębiorców, który pojawił się do ściągnięcia na stronie www.
– dołożono wszelkich starań, aby proces naboru i oceny wniosku nie budził żadnych wątpliwości . Zgodnie z przyjętymi przez operatorów oraz Instytucję Zarządzającą regulaminami, Wnioskodawca będący
członkiem Operatora nie był wykluczony z udziału w Konkursie, z zastrzeżeniem, że Wnioskodawca, który ubiega się o uzyskanie wparcia na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, a który jest jednocześnie członkiem Operatora nie może brać udziału w pracach związanych z oceną formalną i merytoryczną złożonego przez niego Wniosku o Bon, jak również innych Wniosków złożonych w danym Konkursie. Przedsiębiorcy reprezentowani przez członków zarządu oraz członków komisji rewizyjnej Operatora nie mogą brać udziału w pracach związanych z oceną formalną i merytoryczną złożonego
przez niego Wniosku o Bon, jak również innych Wniosków złożonych w danym Konkursie.
– przewidziano procedurę odwoławczą i zapewniono możliwość jednorazowej poprawy wniosku na etapie oceny formalnej.

Podkreślamy, że Instytucja Zarządzająca – Zarząd Województwa Lubuskiego – oraz pracownicy właściwych Departamentów Urzędu Marszałkowskiego na każdym etapie przygotowania projektu posiadali pełną informację na temat zasad jego realizacji oraz akceptowali wszystkie kwestie dotyczące regulaminu konkursu i naboru wniosków. Należy podkreślić, że Urząd Marszałkowski w wyniku kontroli naboru wniosków w projekcie Lubuskie Bony Wsparcia przeprowadzonej w dniu 17 lipca br. wydał informację pokontrolną, w której czytamy: „iż nie stwierdzono nieprawidłowości w przeprowadzeniu naboru wniosków. Wszelkie czynności podjęte przez beneficjenta, zostały podjęte zgodnie z obowiązującymi go procedurami, zaakceptowanymi przez IZ LRPO-Lubuskie 2020.”

Biorąc pod uwagę powyższe informujemy, że trwają obecnie konsultacje z Instytucją Zarządzającą, których celem jest wypracowanie jak najlepszych rozwiązań z poszanowaniem interesu przedsiębiorstw, które nie zdążyły złożyć wniosku, jak również tych 450 podmiotów gospodarczych, których złożone wnioski trafiły do pierwszego etapu oceny.

Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej

PODZIEL SIĘ

Facebook

Twitter

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZłodziej ukradł telewizor, ale zostawił swój… portfel
Następny artykułGIS: wycofano olej z ryżu. Jego spożycie jest niebezpieczne dla zdrowia