fot. ZielonaNews.pl
Lubuskie Bony Wsparcia to forma pomocy, która miała być przeznaczona dla lubuskich przedsiębiorców, którzy ucierpieli w wyniku pandemii COVID-19. Wczoraj Zarząd Województwa Lubuskiego wystaosował komunikat, w którym rekomenduje unieważnienie konkursu (czytaj więcej: Zarząd województwa rekomenduje unieważnienie konkursu). Dzisiaj OPZL (jeden z operatorów, który miał zrealizować konkurs) do mediów wysłało stanowisko w tej sprawie. Poniżej je przedrukowujemy.
W związku z komunikatem prasowym Zarządu Województwa Lubuskiego z dnia 21.07.2020 r. dotyczącym realizacji projektu Lubuskie Bony Wsparcia, przedstawiamy co następuje.
Mają na uwadze dochodzące do nas sygnały i wyrazy dezaprobaty w stosunku do tak szybkiego zawieszenia naboru, oświadczamy, że Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej nie miała wpływu na liczbę ani na tempo składanych wniosków. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, aby:
– zasady były znane zainteresowanym wcześniej . Kryteria wyboru projektów oraz ogólne zasady ubiegania się o bon opublikowane zostały na www.rpo.lubuskie.pl w dniu ogłoszenia naboru na operatorów tj. 12 maja br. Wnioskodawcy mieli zatem czas, żeby zweryfikować, czy ich projekt ma szansę na otrzymanie bonu (spełnienie kryteriów dopuszczających oraz zdobycie ponad 50% maksymalnej liczby punktów), a
także by zaplanować niezbędne do podjęcia działania. Informacje o konkursie pojawiały się na bieżąco i wielokrotnie zarówno na stronach internetowych województwa lubuskiego, jak i operatorów tudzież w mediach społecznościowych i lokalnej prasie.
– w regulaminach przewidziano zarówno możliwość wcześniejszego zamknięcia naboru, jak i jego wydłużenia oraz przeprowadzenia jego drugiej edycji.
– przedsiębiorcy mieli czas na wypełnienie wniosku oraz niezbędnych załączników. 26 czerwca br. na stronach Operatorów zamieszczono poglądową, nieedytowalną wersję wniosku o bon wraz z załącznikami. Przedsiębiorcy mogli się zapoznać z jego treścią, która w całości znalazła się następnie w pliku do edycji udostępnionym 29 czerwca br. Dla ułatwienia liczenia budżetu stworzono Wniosek w formacie excel z aktywnymi formułami, które automatycznie zliczały poszczególne pozycje, by było jak najmniej błędów i żeby zarówno wypełnianie wniosku, jak i późniejsza jego ocena mogła przebiegać
szybko i sprawnie.
– nabór przebiegał bez problemów technicznych . W celu uniknięcia problemów technicznych związanych z przesyłaniem wniosków za pośrednictwem poczty elektronicznej zdecydowano się na zastosowanie systemu informatycznego, w którym rejestrowanie się było możliwe od 29 czerwca 2020 r. W systemie OPZL zarejestrowała się 929 firm. Przed zawieszeniem naboru wnioski złożyło 450 firm w OPZL.
– zapewnienie powszechnego dostępu do informacji o projekcie . Pracownicy OPZL na bieżąco udzielali wszelkich informacji zainteresowanym przedsiębiorcom zarówno telefonicznie, jak i mailowo. W terminie od 29 maja do 1 lipca odbyły się webinaria, ekspercka rozmowa w paśmie nt. wsparcia covidowego w Radio Zachód. Powstały instrukcje np. przygotowania wniosku, czy obsługi systemu informacyjnego, na stronach internetowych w zakładce FAQ regularnie pojawiały się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, w tym: „Jak szybko złożyć wniosek 01.07.2020 o 9.00?”. Ekspert przygotował poradnik dla przedsiębiorców, który pojawił się do ściągnięcia na stronie www.
– dołożono wszelkich starań, aby proces naboru i oceny wniosku nie budził żadnych wątpliwości . Zgodnie z przyjętymi przez operatorów oraz Instytucję Zarządzającą regulaminami, Wnioskodawca będący
członkiem Operatora nie był wykluczony z udziału w Konkursie, z zastrzeżeniem, że Wnioskodawca, który ubiega się o uzyskanie wparcia na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, a który jest jednocześnie członkiem Operatora nie może brać udziału w pracach związanych z oceną formalną i merytoryczną złożonego przez niego Wniosku o Bon, jak również innych Wniosków złożonych w danym Konkursie. Przedsiębiorcy reprezentowani przez członków zarządu oraz członków komisji rewizyjnej Operatora nie mogą brać udziału w pracach związanych z oceną formalną i merytoryczną złożonego
przez niego Wniosku o Bon, jak również innych Wniosków złożonych w danym Konkursie.
– przewidziano procedurę odwoławczą i zapewniono możliwość jednorazowej poprawy wniosku na etapie oceny formalnej.Podkreślamy, że Instytucja Zarządzająca – Zarząd Województwa Lubuskiego – oraz pracownicy właściwych Departamentów Urzędu Marszałkowskiego na każdym etapie przygotowania projektu posiadali pełną informację na temat zasad jego realizacji oraz akceptowali wszystkie kwestie dotyczące regulaminu konkursu i naboru wniosków. Należy podkreślić, że Urząd Marszałkowski w wyniku kontroli naboru wniosków w projekcie Lubuskie Bony Wsparcia przeprowadzonej w dniu 17 lipca br. wydał informację pokontrolną, w której czytamy: „iż nie stwierdzono nieprawidłowości w przeprowadzeniu naboru wniosków. Wszelkie czynności podjęte przez beneficjenta, zostały podjęte zgodnie z obowiązującymi go procedurami, zaakceptowanymi przez IZ LRPO-Lubuskie 2020.”
Biorąc pod uwagę powyższe informujemy, że trwają obecnie konsultacje z Instytucją Zarządzającą, których celem jest wypracowanie jak najlepszych rozwiązań z poszanowaniem interesu przedsiębiorstw, które nie zdążyły złożyć wniosku, jak również tych 450 podmiotów gospodarczych, których złożone wnioski trafiły do pierwszego etapu oceny.
Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS