Wielka inwestycja tramwajowa w Częstochowie wkracza w kluczową fazę. Będzie się to wiązać z wieloma utrudnieniami dla mieszkańców naszego miasta. Jest to przebudowa starej linii tramwajowej pomiędzy Rakowem a Północą w Częstochowie. Realizacja zadania jest jednym z elementów największego w historii kontraktu związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej i modernizacją taboru.
Aktualnie robotnicy rozpoczęli prace przy wjeździe w ulicę Worcella i mieszkańcy tamtejszego osiedla muszą zaktualizować swoją trasę prowadzącą do domu. To jednak nie jest najbardziej ruchliwe skrzyżowanie przecinające linię tramwajową w naszym mieście. W najbliższych miesiącach możemy się więc spodziewać sporych korków na głównych skrzyżowaniach Częstochowy.
– Prace postępują zgodnie z planem i tak jak obiecywał wykonawca jeszcze w ciągu lata powinniśmy się przenieść z pracami do śródmieścia. Dobrze złożyło się to z tym, że mamy sezon pielgrzymkowy i na razie prace prowadzimy w centrum tysiąclecia. Oczywiście tak duża inwestycja prowadzona na terenie całego miasta musi się wiązać z utrudnieniami, ale należy pamiętać, że jest to historycznie duża modernizacja, dzięki której będziemy jeździć tramwajami bezpieczniej, wygodniej i szybciej – mówi Maciej Hasik, rzecznik MZDiT.
Oprócz modernizacji linii tramwajowej nasze miasto zostanie też wyposażone w nowe tramwaje. W ostatnich dniach odbyła się oficjalna inauguracja obsługi pasażerskiej przez pierwszy z dziesięciu nowych twistów 2.0. Wszystkie nowe Twisty 2.0 (10 sztuk) wyjadą na tory po zakończeniu wielkiej przebudowy starej linii tramwajowej czyli za kilka miesięcy. Łącznie koszt rekordowego w historii miasta kontraktu tramwajowego realizowanego w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” wynosi 204 mln zł (114 mln to przebudowa + 90 mln zakup tramwajów). 144 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z UE.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS