A A+ A++

Skoda Octavia chce być jak Superb. A to oznacza, że oferta czeskiej marki w Polsce wzbogaci się o hybrydowy napęd typu plug-in – i to w dwóch wariantach mocy. Na szczycie gamy stanie Octavia RS iV, usportowiony model produkcyjny z dwoma silnikami. Skoda zestawiła tu turbobenzynowe 1.4 TSI z jednostką elektryczną 85 kW i 6-stopniowym automatem DSG obsługiwanym elektronicznie w technologii shift-by-wire. Taka konfiguracja dostarczy kierowcy 245 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm. Zależnie od sytuacji i wybranego trybu jazdy silniki mają pracować indywidualnie lub w parze, łącząc potencjały jednostki elektrycznej i spalinowej.

Skoda Octavia / Skoda / SKODA Auto

Octavia RS iV w trybie sportowym – przy wykorzystaniu obu silników jednocześnie i pełnej mocy – ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Maksymalna prędkość to 225 km/h. Podczas hamowania silnik elektryczny zamieni się w generator i odzyska energię.

Duży akumulator (Skoda zastosowała tu baterię litowo-jonową magazynującą 13 kWh) pozwoli na jazdę w trybie zeroemisyjnym. Stąd, jeśli zajdzie potrzeba Octavia stanie się w prawdziwym samochodem na prąd. Wtedy już od startu kierowca dostanie pod nogę aż 330 Nm “elektrycznego” momentu obrotowego i do 60 km przejedzie bez najmniejszego obłoczka spalin…

Dźwignia zmiany biegów przypomina tu mały dżojstik niczym w nowym Porsche 911 i nie jest już połączona mechanicznie z przekładnią, za to informację o wybranym przełożeniu przekazuje elektronicznie / Skoda

Razem z RS iV w Polsce zadebiutuje bardziej spokojna i również doładowywana z kabla hybrydowa Octavia iV. Tu także połączono silnik 1.4 TSI z jednostką elektryczną i baterią 13 kWh, ale ten system produkuje łącznie 204 KM (350 Nm mementu obrotowego). Wykorzystując tylko energię elektryczną samochód może przejechać do 60 km (w cyklu WLTP). Podobnie jak w wersji RS akumulator można uzupełnić prądem z gniazdka lub ładowarki naściennej. Ten model będzie oferowany w wersjach Ambition i Style.

– W Skodzie Octavia czwartej generacji oferujemy najszerszy wybór układów napędowych w historii wszystkich modeli marki – powiedział Christian Strube, członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego. – Wiele różnych wariantów napędów sprawia, że każdy kierowca znajdzie opcję dopasowaną do swoich preferencji. Warianty iV mogą bezemisyjnie pokonać do 60 km w cyklu WLTP. Ponadto stale dopracowujemy nasze silniki spalinowe. Stały się one jeszcze bardziej wydajne, a emisje tlenków azotu w nowej generacji silników diesla EVO zostały przez nas zmniejszone o około 80% dzięki zastosowaniu technologii twin dosing – wyjaśnił.

Skoda Octavia? Do wyboru, do koloru… / Skoda / IvoHercik.com

Octavia e-TEC z technologią miękkiej hybrydy

Octavia jest też pierwszym modelem Skody, który dostępny będzie w technologii miękkiej hybrydy. To rozwiązanie producent przewidział pod nazwą e-TEC i w konfiguracji z silnikiem 1.0 TSI/110 KM lub 1.5 TSI/150 KM w wariancie z 7-biegowym DSG.

Skoda Octavia iV z technologią miękkiej hybrydy pozwala zaoszczędzić do 0,4 l benzyzny na 100 km / Skoda

Technologia miękkiej hybrydy wykorzystuje rozrusznik 48 V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh schowany pod przednim fotelem pasażera. System umożliwia “żeglowanie” przy wyłączonej jednostce spalinowej, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne dodawanie do 50 Nm (np. przy starcie). Jednocześnie benzynowe serce ma budzić się do życia ciszej i z mniejszymi drganiami. Akumulator 48 V jest również odpowiedzialny za ładowanie akumulatora 12 V przy wykorzystaniu przetwornicy DC/DC. Producent twierdzi, że zastosowanie miękkiej hybrydy pozwala zaoszczędzić do 0,4 l paliwa na 100 km.

Skoda Octavia / dziennik.pl

Skoda Octavia. Diesel czy benzyna?

Skoda przed fanami tradycyjnych rozwiązań stawia trzy nowe turbodiesle z rodziny EVO, czyli 2.0 TDI 115 KM, 150 KM i 200 KM.

Trio ma zużywać o 0,4 l oleju napędowego na 100 km mniej w porównaniu do jednostek poprzednich generacji i emitować o około 80 proc. mniej tlenku azotu (NOx) w … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowoczesne e-usługi dla mieszkańców gminy Lubawa
Następny artykułKayah na pogrzebie Zofii Karpiel-Bułecki. “Bardzo ją pokochałam za dowcip, za dystans do siebie i za witalność”