W symulacji kwalifikacji na miękkich oponach trzeci czas uzyskał Sergio Pérez (+0,161). Na kolejnych miejscach znaleźli się Charles Leclerc (+0,344), Lance Stroll (+0,596) i Max Verstappen (+0,647), uskarżający się na podsterowny samochód (po zmianach, wprowadzonych w przednim zawieszeniu).
Temperatura powietrza wynosiła 17, asfaltu 23 stopnie. Na początku sesji trochę padało. Kimi Räikkönen zaliczył 8 okrążeń na C4, schodząc do 1.18,617.
Poza Verstappenem, czołówka również wypróbowała miękkie slicki. W 20 minucie Alex Albon uzyskał 1.18,103. Charles Leclerc odpowiedział wynikiem 1.17,959. Sebastian Vettel zdobył się na 1.17,639. Maxowi Verstappenowi wystarczyły Pirelli z żółtym paskiem do objęcia prowadzenia (1.17,033).
Valtteri Bottas znalazł się na P1 po 1.16,862. Lewis Hamilton odpowiedział czasem 1.16,472. Charles Leclerc przedzielił Mercedesy (1.16,849). Max Verstappen wykonał obrót na zakręcie 12.
W 25 minucie Bottas poprawił się na 1.16,537, po czym został liderem urywając 0,259 sekundy. Sergio Pérez, rekordzista pierwszego sektora, awansował na P2 (1.16,340). Lewisowi Hamiltonowi zmierzono 1.16,120 i 1.15,984.
Po zmianie opon, 17 minut przed końcem Charles Leclerc podniósł poprzeczkę na 1.15,781. Valtteri Bottas poprawił rekordy pierwszego i drugiego sektora w drodze po 1.15,436. Nicholas Latifi zaliczył piruet na zakręcie 12.
Rekordzista drugiego sektora, Lewis Hamilton uzyskał drugi czas (1.15,602, 1.15,479). George Russell pojawił się na P6. Max Verstappen przejął czwartą lokatę (1.16,084), Lando Norris – piątą (1.16,193).
Jako ostatni atakowali kierowcy Racing Point. 7.44 przed upływem czasu Sergio Pérez wspiął się na P3 (1.15,598). Lance Stroll awansował na piąte miejsce (1.16,033).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS