Projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia przewiduje dwie zmiany. Pierwsza dotyczy wyglądu i oznakowania radiowozów policji. Drugą są nowe warunki odnoszące się do silnika motocykla służącego do nauki jazdy i zdawania egzaminu na prawo jazdy kat. A2.
Dziś fragment rozporządzenia, który miałby ulec zmianie, brzmi: “(…) motocykl dwukołowy w zakresie prawa jazdy kategorii A2 powinien być wyposażony w: silnik spalinowy o mocy wynoszącej co najmniej 20 kW i nieprzekraczającej 35 kW, pojemności skokowej co najmniej 395 cm3 i posiadać stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczający 0,2 kW/kg”. Po wejściu w życie nowelizacji miałaby zmienić się jedynie minimalna pojemność silnika jednośladu – do 245 cm3.
Elektryczny skuter NIU N-Series. Jazda nim to “niemal medytacja”
W praktyce oznaczałoby to zwiększenie puli modeli, na których można będzie przeprowadzać szkolenia i egzaminy. Nie będzie to jednak oznaczało zmian w uprawnieniach. Te reguluje Ustawa o kierujących pojazdami, a ta nie określa pojemności silnika motocykla, z którego można korzystać, mając prawo jazdy kat. A2.
Przepisy określają, że posiadacz prawa jazdy kat. A2 może kierować:
– motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
– motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
– pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM.
Zmiana w rozporządzeniu określającym wymagania względem motocykla służącego do nauki jazdy i egzaminowania na prawo jazdy kategorii A2 miałaby wejść w życie 1 listopada 2020 r.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS