Patriotyzm konsumencki nie jest przejawem szowinizmu, a wsparciem rodzimej gospodarki – powiedział w piątek minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski podczas uroczystości podpisania listu intencyjnego dot. wspólnych działań promujących patriotyzm konsumencki między KOWR a spółkami Skarbu Państwa.
CZYTAJ TAKŻE:
— Ardanowski: Może koronawirus nauczy Europę szacunku dla rolnictwa. Dbanie o bezpieczeństwo żywnościowe jest konieczne
— Ponad 1 mld zł na pomoc dla rolników dotkniętym kryzysem związanym z koronawirusem! Ardanowski: Są już zgody KE
— Minister Ardanowski: Prezydent Andrzej Duda rozumie i wspiera polska wieś. Głosowało na niego 71 proc. rolników
Kupujmy polskie produkty
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa podpisał w piątek list intencyjny ws. działań promujących kupowanie produktów polskich, ze spółkami nadzorowanymi przez MAP: Pocztą Polską, spółkami PKP, PKP PLK, PKP Intercity, Wars i PKS Polonus Warszawa.
Jak mówił szef resortu rolnictwa, które prowadzi akcję „Kupuj świadomie”, „Produkt Polski” promujące patriotyzm konsumencki, rozszerzenie kampanii o nowe podmioty, to także rozszerzenie kanałów dystrybucji wspaniałej polskiej żywności.
Dodał, że patriotyzm konsumencki nie jest przejawem szowinizmu, a wsparciem rodzimej gospodarki.
Przypomniał, że oznaczenie „Produkt Polski” jest czytelnym przekazem dla konsumentów i potwierdzeniem, że produkty te zostały wyprodukowane z surowców wytworzonych w 100 proc. na terenie Polski w przypadku produktów nieprzetworzonych, natomiast przetworzone, muszą w swoim składzie zawierać min. 75 proc. surowców z Polski.
Patriotyzm gospodarczy
Obecny na uroczystości wiceminister aktywów państwowych Janusz Kowalski wskazał, że patriotyzm gospodarczy oznacza, że nawet niewielkie zakupy każdego z nas przyczyniają się do tworzenia i pobudzania koniunktury gospodarczej w skali regionu i całego kraju.
Konsumpcja naszych polskich produktów zapewnia zatrudnienie dla wielu pracowników w rolnictwie i przemyśle. Zachęcamy więc do przyłączenia się do akcji
— powiedział.
Jak wyjaśnił, 75 – 80 proc. z każdej złotówki wydanej na polski produkt trafia do budżetu, zostaje w rodzimej gospodarce, z zagranicznego tylko 25-30 groszy zostaje w polskiej gospodarce.
Dlatego wspieramy polską gospodarkę tą kampanią
— dodał Kowalski.
Wzmacnianie potencjału polskiej gospodarki
Według Krzysztofa Mamińskiego prezesa Polskich Kolei Państwowych, wspieranie producentów opierających swoją działalność na sprzedaży produktów krajowych to dobry krok w stronę umacniania potencjału polskiej gospodarki oraz jej dalszego rozwoju.
Z kolei wiceprezes Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel podkreślił, że spółka już od 2016 roku prowadzi politykę sprzedażową, w której silny akcent kładziony jest na dostępność w sieci ponad 4600 własnych placówek pocztowych, coraz bogatszej oferty produktów wytworzonych w Polsce.
Natomiast zastępca dyrektora generalnego KOWR Marcin Wroński dziękując przedstawicielom spółek skarbu państwa za włączenie się w akcję promowania patriotyzmu konsumenckiego, zapowiedział dalsze działania.
wkt/PAP
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS