Twórcy Instreamly postanowili dać streamerom możliwość uniezależnienia się od medialnych gigantów pokroju YouTube’a czy Twitcha, budując marketplace łączący graczy transmitujących swoje rozgrywki z konkretnymi markami. Każdego miesiąca korzysta z niej ponad 2 tys. nadawców oraz kilkaset firm działających na europejskim rynku, które chcą dotrzeć do fanów gamingu – m.in. Netflix, Sony PlayStation, Play czy mBank. Oprócz tego Instreamly oferuje także oprogramowanie w modelu SaaS dla drużyn i organizatorów turniejów e-sportowych, pozwalające obsługiwać w jednym miejscu wiele transmisji z różnych kanałów. Korzysta z niego m.in. jeden z najlepszych klubów e-sportowych na świecie – G2 Esports.
Gamingowa i e-sportowa śmietanka
Instreamly tworzy kilkunastoosobowy zespół, na czele którego stoi czworo założycieli – e-sportowych i gamingowych weteranów.
Zobacz też: Najlepiej zarabiający youtuberzy
Prezes spółki Maciej Sawicki jest współwłaścicielem organizacji e-sportowej devils.one, a także prowadzi program „Misja. Esport” w Onecie. Szef technologii Damian Konopka to twórca najpopularniejszego w Polsce serwisu monitorującego rynek live streamingu (streamerzy.pl). Pozostałymi założycielami firmy są Szymon Kubiak (wcześniej odpowiedzialny za sektor gamingu w domu mediowym Mediacom) oraz Wiktoria Wójcik (streamerka i dziennikarka e-sportowa).
– Wierzymy w naszą wizję rynku, a źródłem tej wiary są dotychczasowe wyniki. Rundę seed realizowaliśmy przy przychodach na poziomie kilkunastu tysięcy euro miesięcznie, z produktami, które zostały zweryfikowane zarówno przez klientów, jak i streamerów. Uważamy, że potencjał streamingu nie ogranicza się tylko do e-sportu i gamingu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie innymi kategoriami. Cele są więc proste: ekspansja poza Europę i poza gaming – mówi Maciej Sawicki.
Wsparcie od Smoka
W wizję start-upu uwierzył fundusz Smok Ventures, inwestujący m.in. w twórców gier oraz firmy rozwijające technologie reklamowe i marketingowe. Milion złotych pozyskany w rundzie seed posłuży dalszemu rozwojowi technologii i produktów Instreamly, które będą łączyć streamerów ze światem reklamy i mediów, a także pomoże w rozwoju sprzedaży na całym świecie. Spółka planuje także powiększyć zespół o programistów zainteresowanych tematyką e-sportu, gamingu i live streamingu, a także o specjalistów z obszaru rozwoju biznesu.
Sama kwota inwestycji nie jest du … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS