2020-06-16 15:50
publikacja
2020-06-16 15:50
Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Programu rozwoju systemu transportowego na obszarze Podtatrza do 2030 roku – poinformowało we wtorkowym komunikacie Centrum Informacyjne Rządu (CIR).
Jak napisano w komunikacie, rząd chce poprawić dostęp do regionu Podtatrza, przy jednoczesnym zachowaniu jego walorów kulturowych i środowiskowych. W tym celu będzie modernizowana infrastruktura komunikacyjna oraz budowany system transportowy z wykorzystaniem niskoemisyjnego transportu zbiorowego.
“Program obejmie teren dwóch powiatów: tatrzańskiego i nowotarskiego, wraz z gminami: Zakopane, Bukowina Tatrzańska, Poronin, Kościelisko, Biały Dunajec, Nowy Targ, miasto Nowy Targ, Rabka-Zdrój, Szczawnica, Czarny Dunajec, Czorsztyn, Jabłonka, Krościenko nad Dunajcem, Lipnica Wielka, Łapsze Niżne, Ochotnica Dolna, Raba Wyżna, Spytkowice, Szaflary” – czytamy w komunikacie.
Jak podaje CIR, obszar ten charakteryzuje się znacznym ruchem turystycznym. Przykładowo w okresach poza sezonem (marzec – maj oraz październik – listopad) natężenie ruchu na drodze krajowej nr 7 osiągało poziom ok. 16 tys. pojazdów w ciągu doby, podczas gdy w najwyższym sezonie (lipiec – sierpień) było to ok. 24 tys. pojazdów na dobę. Tylko w samym 2018 r. Tatrzański Park Narodowy odwiedziło blisko 4 mln osób.
Program będzie koordynowany przez Forum Współpracy dla Podtatrza pod przewodnictwem przedstawicieli samorządu województwa małopolskiego z udziałem władz powiatowych i gminnych oraz Ministerstwa Infrastruktury.
Główne cele programu to m.in. budowa i modernizacja linii kolejowych, budowa i modernizacja dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych, w tym rond, łączników, dodatkowych pasów ruchu w sąsiedztwie kluczowych skrzyżowań w szczególności w celu likwidacji tzw. “wąskich gardeł”.
Przewidziano też, budowę przystanków kolejowych i autobusowych, wraz z pozostałą infrastrukturą dla podróżnych, budowa ścieżek rowerowych oraz infrastruktury dla obsługi rowerzystów czy rozwój infrastruktury paliw alternatywnych.
Zakłada się też zakup i wymianę taboru kolejowego i autobusowego, uwzględniając niskoemisyjność czy rozwój połączeń kolejowych, w szczególności Podhalańskiej Kolei Regionalnej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS