Silnik S 1000 RR
Na początek wyjaśnienie: silnik w tym motocyklu został przejęty z poprzedniej wersji sportowego S 1000 RR. Czyli nie ma on zmiennych faz rozrządu BMW Shift Cam. Ale dzięki nowemu oprogramowaniu udało się utemperować sportowe DNA czterocylindrowej jednostki napędowej, przede wszystkim w środkowym zakresie obrotów. W połączeniu z delikatnie zmienionymi przełożeniami biegów 4., 5. i 6. S 1000 XR sprawia wrażenie łagodniejszego.
Na krętych górskich drogach południowej Hiszpanii taka charakterystyka pozwalała cieszyć się jazdą, nawet szybką, bez konieczności ciągłego przebijania biegów. Silnik jest elastyczny, choć nadal piekielnie mocny, a ogromny zakres obrotów powoduje, że teraz możesz skupić się tylko na jeździe. Gdy zaś dojdziesz do wniosku, że jednak chcesz zmienić bieg, skorzystaj z pomocy perfekcyjnie działającego akcesoryjnego quickshiftera.
Pełne wyposażenie S 1000 XR
Testowe motocykle były wyposażone we wszystkie elektroniczne bajery dostępne w tym modelu. Najbardziej spośród nich spodobał mi się ABS Pro, którego działanie na krętych drogach było wręcz perfekcyjne. Drugi z systemów, które szybko doceniłem, to Dynamic ESA, czyli półaktywne zawieszenia zmieniające charakterystykę w zależności od obciążenia i stylu jazdy. Obsługa tej elektroniki jest dość prosta, z tym że trzeba poświęcić trochę czasu na opanowanie menu. Tak jak w F 900 XR, tak w „1000” w przednich lampach zdecydowano się na diody LED, które dodatkowo wyposażono w system dynamicznego doświetlania zakrętów.
BMW S 1000 XR |
Wygodna pozycja to coś na długie trasy. Mocny i dynamiczny silnik przyda się na drogach pełnych winkli. |
Nowe BMW S 1000 XR to jeden z niewielu motocykli, którym uspokojenie charakteru wyszło na dobre. Jazda nim nadal przypomina grę w pokera, z tą istotną różnicą, że w każdej rozgrywce (czytaj: jeździe) wygrywasz ty.
BMW S 1000 XR zegary | BMW S 1000 XR manetka/przełączniki |
Kokpit TFT to znajomy z rodziny GS-ów. Wyposażony w nowe opcje i funkcję Connectivity, zaczyna nowe życie w maszynie drogowej. | Nie zmienia się tego, co dobre i dlatego przełączniki na kierownicy pozostawiono bez zmian. Obsługa menu wymaga chwili przyzwyczajenia. |
Zobacz także: Pierwsze wrażenia z testu BMW S 1000 RR 2019 na torze Estoril
Dane techniczne BMW S 1000 XR
Dane techniczne | BMW S 1000 XR (2020) |
Silnik: | czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, chodzony cieczą, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 48 mm. |
Elektryka: | alternator 493 W, akumulator 12 V/9 Ah. |
Przeniesienie napędu: | wielotarczowe, mechanicznie sterowane sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem, akcesoryjny quickshifter. |
Śr. cylindra x skok tłoka | 80 x 49,7 mm |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Stopień sprężania | 12,5 :1 |
Moc maks. | 165 KM (121 kW) przy 11 000 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 114 Nm przy 9250 obr/min |
Rama: | grzbietowa z aluminium, silnik jako element nośny. |
Zawieszenia: | przód – widelec upside-down, średnica goleni 45 mm, Dynamic ESA, tył – dwuramienny wahacz aluminiowy, centralny amortyzator, Dynamic ESA. |
Hamulce: | przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, zaciski czterotłoczkowe, tył – jedna tarcza, średnica 265 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS Pro. |
Rozmiary felg p/t | 3,50 x 17 / 6,00 x 17 |
Rozmiary opon p/t | 120/70 ZR17 / 190/55 ZR 17 |
WYMIARY I MASY | |
Rozstaw osi | 1552 mm |
Kąt główki ramy | 65,1° |
Wyprzedzenie | 116 mm |
Skoki zawieszeń p/t | 150/150 mm |
Wysokość kanapy | 840 mm |
Masa z paliwem | 226 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 450 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 20 l |
Cena | od 73 900 zł |
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS