A A+ A++

Spora część dzisiejszych maturzystów będzie studiowało informatykę. To od lat jeden z najpopularniejszych kierunków studiów. I dobrze! Nikt chyba już nie wyobraża sobie życia bez informatyków. Szczególnie w taki dzień jak dziś – Dzień Informatyka.

Ilu informatyków potrzeba, aby wkręcić żarówkę? Żadnego. To problem sprzętowy.

Kto ma zrozumieć, zrozumie ten żart 😉

Wspieramy talenty

„Informatyk” to bardzo pojemne określenie – liczba informatycznych profesji sięga dziś już kilkudziesięciu. Nie wszyscy to wiedzą, ale informatycy to także m.in. specjaliści ds. sieci komputerowych, bezpieczeństwa informacji, projektanci gier komputerowych, serwisanci i projektanci sprzętu komputerowego, specjaliści od sztucznej inteligencji i komputerowej analizy danych oraz oczywiście programiści.

– Od lat aktywnie wspieramy rozwój młodych talentów informatycznych. Specjalnie dla nich przygotowaliśmy program rozwoju zaawansowanych kompetencji cyfrowych. Dzięki niemu studenci oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych zdobędą cenną wiedze i umiejętności z zakresu algorytmicznego rozwiązywania problemów, programowania oraz projektowania gier komputerowych – przypomina minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Przystępując do programu młodzież może wybrać, w którym obszarze chce poszerzać swoją wiedzę, zgłaszając się do „Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu” lub do „Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych”.

– W obecnie trwających pilotażowych edycjach w projekcie bierze udział 640 uczniów. A to dopiero początek. W trakcie całego programu, a zaplanowaliśmy go do 2029 roku, weźmie w nim udział 5 tysięcy uczniów – dodaje szef MC. 

Zaprogramowani na kompetencje

A to nie wszystko – w tym roku otwieramy program również dla studentów! Planujemy, że w ciągu 10 lat obejmiemy wsparciem 5 tysięcy osób.

Czy program mógłby się udać bez wsparcia nauczycieli i wykładowców? Oczywiście, że nie. Dlatego będziemy im pomagać rozwijać swoje kompetencje merytoryczne i metodyczne. Tak by jeszcze lepiej wspierali w rozwoju młode talenty informatyczne. Wierzymy, że dzięki Programowi Rozwoju Talentów Informatycznych jeszcze więcej młodych talentów będzie miało szanse rozwoju w branży IT.

Tak jak wspominaliśmy informatyk to także programista, a do tych mamy szczególną słabość. Zależy nam, aby możliwie największa grupa młodych ludzi z różnych stron Polski miała szansę na zdobycie kompetencji przyszłości, jaką jest właśnie programowanie.

W 2018 r., w 16 miastach średniej wielkości otworzyliśmy Kluby Młodego Programisty. To miejsca, w których uczniowie z klas 1-6 mogli brać udział w bezpłatnych warsztatach programowania. Kilka tygodni temu, z oczywistych względów uruchomiliśmy Klub Młodego Programisty online. Zainteresowanie zajęciami przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. W każdych zajęciach biorą udział tysiące osób!

U nas działa!

– Nauka programowania to dobry pomysł nie tylko ze względu na dynamicznie zmieniający się rynek pracy, który jest otwarty na różnego rodzaju specjalistów IT. Kompetencje, które zdobywamy ucząc się programowania, to w dużej mierze takie umiejętności, które przydadzą się nie tylko na rynku pracy, ale i w codziennym życiu – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Nauka programowania, to nie tylko dobra inwestycja w przyszłość dzieci. To także sposób na zdobycie takich umiejętności jak logiczne myślenie, analizowanie informacji, czy szukanie niestandardowych rozwiązań. Warto tego spróbować – dodaje szef MC.

Więcej o Klubach Młodego Programisty na www.klubmlodegoprogramisty.pl

Wszystkim informatykom w dniu ich święta życzymy wszystkiego, co najlepsze. Przede wszystkim jednak tego, by zawsze – na każde pytanie i z czystym sumieniem – mogli odpowiadać, to co lubią najbardziej: u nas działa J

Wydział Komunikacji Ministerstwo Cyfryzacji

 O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPaństwowa Galeria Sztuki w Sopocie wypełnia swój grafik wydarzeniami
Następny artykułPierwszy dzień matur w Opolu. Miała być “Dżuma”, było “Wesele”