Dobra wiadomość dla kierowców! Od lipca tego roku prace na S17 Warszawa – Lublin będą prowadzone już tylko poza trasą główną. Zniknęło też rondo w Kołbieli.
W maju wykonawca udostępnił dla ruchu wiadukt w Kołbieli w ciągu drogi krajowej nr 50 nad budowaną drogą S17. Dzięki temu samochody poruszające się DK50 w kierunku Grójca lub Mińska Mazowieckiego, nie wjeżdżają już na tymczasowe rondo utworzone na budowanej drodze ekspresowej, tylko przejeżdżają bezkolizyjnie nad nią.
W przyszłym tygodniu planowana jest kolejna zmiana w organizacji ruchu na obwodnicy Kołbieli. Na granicy z odcinkiem w kierunku Garwolina udostępnionym w ubiegłym roku, w okolicy budowanego Miejsca Obsługi Podróżnych, kierowcy pojadą zachodnią jezdnią przyszłej drogi ekspresowej (obecnie ruch odbywa się tutaj tymczasowym objazdem).
Prace przy budowie dwóch odcinków realizacyjnych zakończą się w IV kwartale tego roku, ale w wakacje wykonawca planuje udostępnić obydwie jezdnie budowanej drogi S17, co znacznie usprawni ruch między Lublinem a Warszawą. Dotyczy to także krótkiego, około 200-metrowego odcinka na granicy kontraktów w okolicy Ostrowika.
„Spodziewamy się jej w drugiej połowie czerwca, a wykonawca deklaruje wykonanie ostatniego, krótkiego odcinka zachodniej jezdni S17 w lipcu. Później roboty prowadzone będą już tylko poza trasą główną, co nie będzie mieć bezpośredniego wpływu na utrudnienia w ruchu na trasie głównej drogi ekspresowej” – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik GDDKiA.
Po udostępnieniu dwóch odcinków S17 kierowcy dojadą do węzła Lubelska, który łączy S17 z Południową Obwodnicą Warszawy. Termin ukończenia tego fragmentu, czyli wpięcie S17 do S2 nad Puławską jest zaplanowane na początek 2021 roku.
Budowa S17 Warszawa – Lublin | fot. GDDKiA Budowa S17 Warszawa – Lublin | fot. GDDKiA Budowa S17 Warszawa – Lublin | fot. GDDKiA
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS