A A+ A++

Coś Ci powiem. Jestem zmęczona. Męczy mnie okropnie ilość badziewia o które codziennie się potykam, zarówno w realu jak i w świecie online. Jako twórca contentu (czyli treści, które czytasz w sieci) mam realny wpływ na to, co w Internecie się pojawia. Dlatego na początku tego roku, gdy zastanawiałam się jak pisać bloga obiecałam sobie, że przestanę zaśmiecać Internet nikomu niepotrzebnymi artykułami, a jednocześnie zacznę cenić swój czas i tworzyć content, który realizuje moją strategię i pozwala mi odhaczać kolejne cele.

To był mój eksperyment, poszukiwanie odpowiedzi na pytanie jak pisać bloga w dzisiejszym świecie, pozostając w zgodzie z samą sobą, z moimi wartościami i zainteresowaniami.

Jak pisać bloga? Mój eksperyment A.D. 2019

Co konkretnie zmieniłam w tym roku na blogu?

→ Ograniczyłam ilość publikacji na blogu z trzech do jednej w tygodniu. Skupiłam się za to na tworzeniu wpisów, które dają wartość wszystkim zainteresowanym  – Tobie, jako odbiorcy, mi, jako twórcy oraz potencjalnym partnerom, z którymi współpracuję.

→ Postawiłam na intensywny recykling treści. Nowe artykuły tworzę w taki sposób, aby z każdego z nich wyciągnąć jak najwięcej – zarówno w momencie publikacji, jak również w przyszłości.

→ Zadbałam o SEO mojego bloga. Systematycznie pracuję nad tym, aby wykorzystać potencjał tekstów, które roboty Google już polubiły.

→ Dzielę się swoją przestrzenią w sieci. Do wypowiedzi we wpisach gościnnych zapraszam blogujące koleżanki, a na jesieni postanowiłam dodatkowo akcję, w ramach której inni blogerzy mogą dzielić się swoimi artykułami na worqshop.

Czy bałam się tych wszystkich zmian? Jasne, bałam się bardzo! W końcu mniej wpisów to (teoretycznie) mniejszy ruch na blogu, a co za tym idzie – mniejsze możliwości współpracy. Mniej wpisów to również mniejsza różnorodność i mocniejsze obcinanie tematów, rezygnowanie z pomysłów, które nie wpisują się w strategię. Mniej wpisów to mniej możliwości afiliacji, która stanowi duże źródło mojego przychodu. W końcu mniej wpisów to mniejsze pole do popisu dla mojej weny, kreatywności i twórczości.

Wyniki mojego eksperymentu

Zastanawiasz się, jakie są wyniki tego mojego “eksperymentu”?

W ciągu ostatnich 8 miesięcy, pracując 2 godziny dziennie, diametralnie zwiększyłam statystyki mojego bloga, rozwinęłam media społecznościowe i listę e-mail, a to wszystko publikując jeden wpis na blogu w tygodniu! Nawiązałam wartościowe współprace, utrzymałam na tym samym poziomie zarobki z afiliacji i rozpoczęłam pracę nad moim własnym produktem.

Jak to zrobiłam? Dając sobie czas i przestrzeń na opracowanie strategii, a następnie tworząc super wartościowe treści na wybranych kanałach komunikacji (nie tylko na blogu!), które pokrywały się z wybraną przeze mnie tematyką i totalnie wspierały realizację celów, jakie sobie postawiłam.

Pracując w ten sposób bacznie obserwowałam co działa, a co nie. Mój cały proces będziesz mogła powtórzyć pracując z #Worqbookiem – opracowałam go tak, aby przeprowadził Cię niemal za rękę przez wszystkie kroki, które zrealizowałam aby dojść tu gdzie jestem.

Jednej rzeczy jednak nie zrobię za Ciebie – wartościowe treści dla swoich odbiorców musisz przygotować sama.

Jakiś czas temu zapytałam na InstaStory jakie treści moje Czytelniczki uważają za wartościowe. Odpowiedzi były bardzo różne, poniżej kilka moich ulubionych:

  • takie dzięki którym odkrywamy nieodkryte
  • wnoszą coś nowego i dają dobrą lekcję
  • dają do myślenia, zostają na długo w pamięci
  • coś, co powoduje zmianę w myśleniu lub działaniu
  • coś wnoszą do mojego dnia, przynoszą myśl lub rozkminienia
  • wykorzystałam dobrze 5 minut na insta
  • wynikające z doświadczeń
  • takie, po których zamykasz IG i zaczynasz działać
  • prowokowanie do myślenia
  • mogące zmienić coś w życiu

Przyglądam się tym wartościowym treściom od jakiegoś czasu. Nie lubię truizmów i utartych frazesów i chciałam rozłożyć te dwa słowa na czynniki pierwsze. Wartościowe treści czyli jakie? Koniecznie edukacyjne i inspirujące? Koniecznie naszpikowane wiedzą? Koniecznie przygotowane na tip top? Dla mnie trochę tak. Ale dla mojego męża już niekoniecznie – on lubi komików i swego rodzaju wartość dają mu ich żarty oglądane na youtubie. Jak w związku z tym znaleźć złoty środek? Jak pisać blog, teksty do mediów społecznościowych czy newsletterów, które dają wartość?

Od odpowiedzi na to pytanie zaczęłam pracę nad #Worqbookiem Bank Pomysłów. Jasne, mogłabym po prostu opowiedzieć w nim o tym jak znaleźć i usystematyzować pomysły na wpisy i publikacje i na tym skończyć.

Mogłabym, ale nie czułabym się z tym fair. To tak jakbym obiecała Ci super fajne wakacje i nawet dała na nie bilet nie uprzedzając wcześniej czym i dokąd jedziesz. Może trafiłabym w Twoją definicję fajnych wakacji, a może nie. Może przeszłabyś przez kontrolę bezpieczeństwa na lotnisku, a może nie. Może wylądowałabyś w Londynie, a może zatoczyła pętlę i wróciła tam, skąd startowałaś.

Bardzo nie chciałabym, aby osoba pracująca z #Worqbookiem może miała efekty. Właśnie dlatego dodałam do niego ekstra rozdział o strategii w której wiele rzeczy i spraw bazuje na wartościowych treściach. Mam spokojne sumienie bo wiem, że już samo przepracowanie tego rozdziału da Ci solidny i konkretny fundament na zbudowanie strategii komunikacji w świecie online. Daję Ci wskazówki i instrukcje, a Ty decydujesz jak pisać bloga i o jakie wartościowe treści go uzupełniać!

Wartościowe treści – co wybierasz dla siebie?

Mam dla Ciebie 6 pomysłów na wartościowe treści – to mój autorski podział do którego doszłam przyglądając się temu co działa u mnie oraz na fajnych, popularnych blogach, które odwiedzam. Pamiętaj, że ten podział to tylko propozycja – myślę, że dość wyczerpująca, ale na pewno nie zamknięta.

Pamiętaj też, że ten podział nie jest sztywny i wykuty w kamieniu – wartościowe treści lubią się przenikać i to co ma wartość edukacyjną często również inspiruje, a to, co buduje społeczność może również fantastycznie motywować do wyrażania opinii.

Przed Tobą 6 kategorii, które podpowiedzą Ci jak pisać bloga oraz pozwolą spojrzeć na tworzenie treści z lotu ptaka – poznaj je, aby później móc skomponować idealny miks treści, które będą realizować Twoje cele jednocześnie spełniając potrzeby Twoich odbiorców.

Treści edukacyjne to te, z którymi najczęściej utożsamiamy te słynne już “wartościowe treści”. Treści edukacyjne królują przede wszystkim na blogach i w serwisach eksperckich. Bardzo często stoją za nimi lata zdobywanej wiedzy, nauki i rozwoju. Są to treści merytoryczne, oparte na wiedzy, faktach i doświadczeniu. To treści, które budują autorytet i dodatkowo wzmacniają pozycję eksperta. Nie ma tu na ogół zbędnej gadaniny i ozdobników, jest konkret, wiedza i wartość dla odbiorcy. 

W tej kategorii treści znajdziesz wszystkie artykuły i posty, po których przeczytaniu masz ochotę wstać z krzesła i zacząć działać. To treści pełne energii, która zaraża odbiorcę. W tej kategorii znajduje się wiele treści dotykających tematyki rozwoju, organizacji i motywacji. Treści inspirujące to nie tylko świetne artykuły. Ta kategoria, jak na inspirowanie przystało, stwarza wspaniałą możliwość do tworzenia treści wizualnych – zdjęć, grafik, pięknie zapisanych cytatów i infografik!

Treści lifestylowe bardzo długo porównywane były do kolorowego magazynu dla kobiet – często mają charakterystyczną myśl przewodnią uzupełnioną o wiele tematów krążacych dookoła niej jak satelity.

Czytelnicy blogów lifestylowych często na co dzień towarzyszą ich autorom, są z nimi obecni na różnych etapach życia, czasem nawet nie tyle ze względu na treści co z powodu ogromnej sympatii do autora bloga. Treści lifestylowe skupiają się na stylu życia, pokazują go w różnych formach i w różnych proporcjach.

Lifestyle to również świetne sito odbiorców, które przyciąga ludzi podobnych do Ciebie i odpycha tych, z którymi nadajesz na różnych falach.

Treści rozrywkowe wykorzystują humor i żart, często w zabawny sposób komentują lub interpretują sytuacje znane odbiorcom z codziennego życia. To content, który często sprawia wrażenie lekkiego – nie daj się jednak zmylić pozorom. Wykorzystanie humoru i tworzenie treści rozrywkowych wymaga od twórcy świetnej znajomości jego grupy docelowej – wszyscy wiemy przecież, że od dobrego żartu do suchara krótka droga.

Treści budujące społeczność to te, w których nie boisz się być sobą, mówić swoim językiem, a nie cytatami przeczytanymi w jakichś mądrych książkach. To również treści, które angażują się w sprawy większe niż Ty czy Twój biznes. Dzięki temu – mniej lub bardziej świadomie przyciągasz do siebie konkretnych ludzi, angażujesz ich w swoje działania i zarażasz swoją misją.

Treści budujące społeczność często przełączają komunikację z trybu “ja” na “Ty”. To treści, które angażują i zachęcają do wymiany opinii, treści, które pozwalają poznać Twoje prawdziwe ja, w końcu treści, które są świetnym zapalnikiem do komunikacji z odbiorcą.

Treści budujące społeczność wspierają innych i często wykorzystują zasięgi aby udzielić pomocy. To treści, które udowadniają, że ludzie naprawdę są przyciągani do dobra, które niesiesz w świat.

Treści opiniotwórcze to bardzo często komentarz twórcy do bieżącej sytuacji pisany spontanicznie, na gorąco, gdy emocje buzują w powietrzu i o sprawie nadal jest głośno. To teksty, które pojawiają się w odpowiedzi na najważniejsze społeczno-polityczne zawirowania, bardzo często napisane mocnym językiem, dobitnie, z argumentami potwierdzającymi i wzmacniającymi punkt widzenia. Teksty opiniotwórcze są często bardzo kontrowersyjne – i dobrze, bo takie być powinny, aby zachęcić lub wręcz zmusić do zabrania głosu w dyskusji i zajęcia stanowiska w ważnych dla społeczeństwa sprawach.

Czy opis którejś z kategorii sprawił, że szybciej zabiło Ci serce a w głowie pojawiło się morze pomysłów i mocno poczułaś, że to jest styl w którym chcesz tworzyć? A może już teraz Ty i Twój blog jesteście mocno osadzeni w którejś z tych kategorii? Jeśli tak to ekstra, to znak, że dajesz wartość!

O takich treściach, o budowaniu strategii, doborze tematyki oraz wyznaczaniu swoich celów więcej przeczytasz w #Worqbook Bank Pomysłów – zapisz się na listę zainteresowanych, aby zacząć pracować z nim zaraz po listopadowej premierze!

Jak pisać bloga, który daje wartość? Zacznij tu i teraz!

No dobra, tyle z teorii – ja jednak chcę abyś zaczęła działać. Chcę abyś zaczęła tworzyć, wymyślać i planować swoje treści już teraz! W związku z tym mam dla Ciebie prezent! Nie przygotowałam kolejnego PDFa z listą 20 pomysłów na to i na tamto, nie mam pierwszego rozdziału mojego #Worqbooka, ani żadnej innej magicznej checklisty czy tabelki. Mam dla Ciebie coś zupełnie innego w świecie freebiesów i mam nadzieję, że mi tutaj po prostu zaufasz!

Nie wiesz jak pisać bloga? Chcesz mieć pomysły na fajne treści dla Twojego bloga lub biznesu? Zagrajmy więc razem w grę! Tak tak, dobrze słyszysz! Chcę Ci udowodnić, że strategia nie musi być straszna i nudna, a Ty wcale nie musisz zaczynać od spraw tak wielkich i poważnych, że już na samym początku grzebania w nich Ci się odechciewa!

Dobrze wiem jak trudno jest podjąć decyzję w świecie pełnym możliwość. Wiem jak ciężko jest wybrać jedną rzecz dla siebie, nakreślić jakiś kierunek i się go trzymać. Wiem, bo sama zwlekałam z tym o kilka lat za długo!

I właśnie dlatego zrobiłam dla Ciebie tę grę. Co możesz wygrać? Fajne, angażujące i strategiczne treści, które wzbogacą Twoją komunikację w świecie online niezależnie od tego co robisz. Nieważne czy prowadzisz bloga, edukujesz, sprzedajesz gadżety dla dzieci czy tworzysz treści dla klientów – zrób sobie przerwę. Poluzuj gumkę i zagrajmy razem w dobry content. Rzuć kostką i po prostu zobacz co będzie!

Instrukcje czekają w środku paczki z grą, a ja czekam na Twoją opinię i zdjęcia z gry na Instagramie – pamiętaj o naszych hashtagach #zagrajmywgre i #worqbook!

#ZAGRAJMYWGRE
Dla pierwszych 5 osób, które zagrają w grę i podzielą się swoim zdjęciem gry na Instagramie przygotowałam małą niespodziankę – zajrzyj do maila z grą, aby dowiedzieć się co to takiego!

No to żeby zgrabnie to wszystko na koniec podsumować – jak pisać tego bloga?

Możesz pisanie bloga traktować jak fajne hobby i robić to dla swojej satysfakcji. A możesz strategicznie wykorzystać go jako fundament swojego biznesu online. Wtedy przydałaby się strategia. Warto pracować tak, aby się narobić jak najmniej, a przy okazji mieć jak najlepsze efekty. Warto dawać wartość, bo wartość zawsze wraca. I gwarantuję Ci, że kilka rundek z naszą grą Tobie da efekty, a Twoim odbiorcom zastrzyk wartości! A jak już zbudujesz fundament to w listopadzie zaproszę Cię na wyzwanie w którym popchniemy to wszystko jeszcze krok dalej! I tak krok po kroku dojdziemy do celu!

Daj znać koniecznie jakie treści Ty lubisz najbardziej jako odbiorca! Czego szukasz na blogach i w Internecie? Jaka wartość to Twoja wartość? A co chciałbyś dawać jako twórca? Gdzie widzisz siebie i swoje działania? Pisz, pogadajmy!

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJedna osoba ranna w zderzeniu dwóch ciężarówek
Następny artykułBulgarian football chief resigns after abuse of England players