A A+ A++
Decyzją Generalnego Konserwatora Zabytków z dnia 25 maja, dawny Ogród Włoski (którego szczątkowe elementy zachowały się do czasów obecnych na terenie Fabryki Wódek) został wykreślony z rejestru zabytków. W praktyce, jest to otwarcie furtki do budowy na tym obszarze tunelu przebiegającego pod torami kolejowymi.

Bliżej do ogłoszenia przetargu na tunel

Kluczowa inwestycja dla Łańcuta

– Problem tego przejazdu kolejowego uwypuklił się mocno po oddaniu do użytku autostrady A4. Tędy skierowany został strumień pojazdów. Dodatkowo sytuacja skomplikuje się po uruchomieniu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Musimy planować naprzód i wyprzedzać potencjalne kłopoty. Dlatego budowa tunelu ma dla tego miejsca tak wielkie znaczenie – powiedział marszałek Ortyl, dodając – Mamy już przygotowany projekt zjazdu z autostrady, oczywiście po nowym śladzie, który będziemy w następnej kolejności realizować tu w Łańcucie – tak, aby problem komunikacyjny miasta rozwiązać kompleksowo – powiedział marszałek Władysław Ortyl, chwilę przed podpisaniem listu w październiku 2019.

Wojewoda Ewa Leniart zwróciła uwagę na ponadlokalny charakter inwestycji.

– Dzięki decyzji marszałka województwa, dzięki decyzji władz PKP PLK wreszcie jesteśmy krok do przodu w przygotowaniu tej ogromnej inwestycji, a jej znaczenie społeczne wykracza daleko poza ramy powiatu łańcuckiego – mówiła wojewoda w ub.r.

[ http://www.lancut.gada.pl/t4611 ]

Na inwestycję potrzeba około 40 milonów

Tunel zostanie zbudowany bezpośrednio pod linią kolejową nr 91, nieopodal dotychczasowego przejazdu, w ciągu tzw. “nowego śladu” DW877. Natomiast wiadukt, po którym przebiegnie linia kolejowa będzie miał rozpiętość 19 metrów i szerokość 45 metrów. W ramach nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877, zaplanowano m.in. budowę dwóch rond. Prace budowlane wymuszą czasowe skanalizowanie potoku Mikosika, dla obsługi pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki oraz ciągi pieszo-rowerowe. Ostateczną wartość zadania poznamy po otwarciu ofert przetargowych i wycenie nieruchomości niezbędnych do nabycia. Szacuje się, że jej koszt może wynieść nawet 40 mln zł.

2 milony od samorzodów z powiatu łańcuckiego

Burmistrz Miasta jest jednym z sygnatariuszy porozumienia łańcuckich samorządów: Powiatu Łańcuckiego, Miasta Łańcut, Gminy Rakszawa, Gminy Żołynia, Gminy Łańcut, Gminy Białobrzegi oraz Gminy Czarna, na mocy którego Miasto Łańcut oraz Powiat Łańcucki przekazały po 500 000,00 zł, a pozostałe Gminy po 200 000,00 zł, Województwu Podkarpackiemu, w imieniu którego Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosi przetarg na budowę bezkolizyjnego skrzyżowania.

UM Łańcut/M.Mielniczuk/Red
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOsiedle Yugo: Profbud z kolejnym projektem w Warszawie
Następny artykułNowe szczegóły na temat podejrzanego o zabójstwo Maddie McCann