A A+ A++

Chcesz dostawać mailem najważniejsze informacje z Poznania? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.

W sobotę rozpoczął się główny etap wielkiej inwestycji komunikacyjnej na Naramowice. Nieco w cieniu budowy trasy tramwajowej i szerokiej Nowej Naramowickiej (nazwa robocza) powstanie trasa dla rowerzystów, która docelowo ma łączyć centrum miasta i Umultowo. To część przyjętego w 2018 r. Programu Rowerowego Miasta Poznania. Prace między pętlą Wilczak a skrzyżowaniem Nowa Naramowicka – Błażeja będą trwały do wiosny 2022 r.

Naramowice doczekają się nowej drogi rowerowej

– To bardzo dobra wiadomość, że przy okazji planowania największej w ostatnich latach inwestycji w Poznaniu nie zapomniano o rowerzystach. Pojawienie się bezpiecznych ścieżek rowerowych powinno zachęcić jeszcze większą liczbę osób do tego sposobu przemieszczania – mówi Krzysztof Kaczyński z rady osiedla Naramowice. – Inwestycja pozwoli praktycznie w sposób bezkolizyjny dotrzeć rowerem z Naramowic do centrum Poznania. Z rozmów z mieszkańcami wiem, że to dla nich bardzo ważne. Warto pamiętać, że przy przystankach tramwajowych mają pojawić się też stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego i parkingi rowerowe, a na samej trasie punkty zliczające rowerzystów – dodaje.

– Północ Poznania ma duży potencjał dla wzrostu ruchu rowerowego, na razie jest on niewykorzystany. Wzdłuż Naramowickiej na części chodników jest dopuszczony ruch rowerowy, ale to nie to samo co wygodna trasa asfaltowa. Póki co rowerzyści z Naramowic mają równie kiepskie warunki co kierowcy i pasażerowie MPK – przekonuje Andrzej Janowski, szef stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

Nowa droga rowerowa między centrum Poznania i Naramowicami

W dużej części nowa trasa rowerowa będzie przebiegała po obu stronach Nowej Naramowickiej, ale ciągłość na całym nowym odcinku będzie zachowana tylko po stronie zachodniej. Między Serbską a Lechicką zabraknie drogi rowerowej po wschodniej stronie. – Myślę, że brak ciągłości po jednej stronie to nie będzie problem. Cieszmy się z tego, co powstaje i będzie służyć tysiącom ludzi – przekonuje Krzysztof Kaczyński. – Oczywiście, lepiej, gdyby ta ciągłość była zachowana, ale liczy się to, że mieszkańcy Naramowic będą mogli sprawnie dojechać do centrum Poznania nie tylko tramwajem, ale też rowerem. Nowa trasa połączy się z odcinkiem na Szelągowskiej, który powinien zostać przebudowany przy kolejnym etapie „tramwaju na Naramowice” – mówi Andrzej Janowski.

Droga rowerowa na Naramowice – plan i wizualizacje Rowerowy Poznań / wydarzenie na Facebooku – Rower na Naramowice

Jak podaje Rowerowy Poznań, nowe drogi dla rowerów pojawią się także na skrzyżowaniach z takimi ulicami jak Serbska, Włodarska/Ziarnista, Lechicka, Dworska, Sarmacka, Łużycka, Nowa Stoińskiego i Błażeja. „Ponadto dłuższe odcinki nowych dróg dla rowerów pojawią się na Łużyckiej i Nowej Stoińskiego. Natomiast poza skrzyżowaniami pojawią się liczne osiedlowe łączniki rowerowe, w tym najważniejsze to: między os. Pod Lipami i ul. Ugory (do Wartostrady) oraz między os. Władysława Łokietka i ul. Jasna Rola (do Rubieży). W ramach Węzła Lechicka/Naramowicka drogi dla rowerów w zachodnim kierunku będą dociągnięte aż do skrzyżowania z ul. Murawa, a na wschód do nowego ronda obok sklepu Lidl oraz nastąpi połączenie z istniejącą drogą dla rowerów w kierunku mostu Lecha” – informuje stowarzyszenie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŻabka albo Tesco w państwowym holdingu? “Do wyborów żadne decyzje nie zapadną”
Następny artykułLuboń zachęca do zbierania deszczówki